Kudotko vai neulotko villasukkia? Katso, kuinka Suomi jakautuu kutojiin ja neulojiin

klo 14:02 | 27.3.2017
Villasukkien tekeminen on rentouttavaa – mutta onko se kutomista vai neulomista? Kysyimme Kielitoimistosta. Kerro sinäkin!Lue koko juttu
Sivut
Minä kudon ja teen vastan. Vaasa
Sukkia kudotaan ja saunaan tehdään vihta. (Vantaa)
Minä tikkaan ja teen vissan. Keski-Pohjanmaa.
Kudon ja teen vihdan.
Turku
Kudon (Luvia)
Täällä Koillismaalla me kudomme sukkia ja saunassa käytämme vastaa.
Kudon, paitsi töissä neulon,koska niin kuuluu sanoa.
Teen vihtan. Pirkanmaa pohj.
Kudon. Kotka.
Pälkäneellä kudotaan ja vihdotaan; samaten Kauhajoella isäni sukulaisissa :)
Kudon tai neulon, käytän molempia, mutta saunassa ehdottomasti vihta: syntyjään olen Tampereelta ja asun Kymenlaaksossa.
Teini-ikään asti Keski-Pohjanmaalla asuessani kudoin, mutta lukioikäisenä opettelin oikean sanan puheenparteeni eli aloin neuloa - kangaspuillahan kudotaan ;) . Nykyisenä keskisuomalaisena neulon edelleen. Saunassa käytän vastaa.
Kemi-Tornio alueella kudon ja Pohjois-Pohjanmaalle muutettua kudon edelleenkin, sanokoot täkäläiset mitä haluavat ;)
Mutta vihta oli saunassa kotipitäjässäni ja niin se kuulostaa olevan täälläkin useimmilla.
Kudon ja teen vihdan. Tampere.
Neulon ja teen vastan. Olen Jyväskylästä.
Kangasniemeltä, Etelä-Savosta kotoisin olevana neulon ja saunassa käytän vastaa.
Kudon ja vihdon Kangasalla.
Juurikin näin,Keski-Pohjanmaalla tikathan ja saunhan viehän vihta.
Minä olen aina kutonut sukkaa ja meillä on tehty vasta.
Olen Keski-Suomesta, Jyväskylästä. Vanhempani ovat Toivakasta ja Mäntyharjulta
Kudon sukkaa ja saunassa on vihta. (Hollola)
Sukat neulotaan ja saunaan tehdään vasta. Olen Kaakkois-Suomesta lähtöisin. Nyt asun keskemmällä Suomea ja täällä nämä enimmäkseen kutovat joskin molempia kuulee.
Sivut