Lukijan kirje: Muistakaa sukulaisia edes vähän

Nuorempien sukulaisten yhteydenpito kanssani loppui, kun en enää voinut välimatkan vuoksi olla käytettävissä lapsenvahtina.Lue koko juttu

Kommentit (3)

Ninna

Olen samaa mieltä että lahjasta ja yhteydenotostakin tulee kiittää. Sen sijaan velvollisuudentunteen takia ei mielestäni pidä sukulaisiin olla yhteydessä. Varsinkaan jos niitä on paljon. Eikä hankaliin sukulaisiin tarvitse olla yhteydessä. Olen karsinut mummoni yhteydenottoa koska puhelut menee aina hänen vaivojen, ongelmien ja murheiden vatvomiseksi erityisesti menneisyyden virheistä joille ei voi mitään. Se että ollaan yhteydessä vain rahan tai palveluksen takia on kyllä väärin. Olisi kyllä kiva jos muutkin soittaisivat ja kysyvät vain kuulumisia. Itse teen niin mutta muut eivät.

Vierailija

Mutta ajattele toki mummon kannalta! Näiden asioiden puhuminen on hänelle tärkeää eikä siinä tarvitse niitä mitenkään ratkoa tai edes antaa neuvoja, vaan ainoastaan kuunnella.  Jokaisessa iässä on omat tärkeät aiheensa eikä kukaan toinen voi mennä määrittelemään minkälaisia asioita saa missäkin iässä puhua tai uhkaa  lopettaa yhteydenpidon.  Ethän varmaan lakkaa puhumasta lastesikaan kanssa, vaikka heidän murheensa voivat olla maailmankaikkeudessa mitättömiä; reppu unohtunut kouluun, kaveri ei soita yms. Kuulumisten kertominen tahtoo olla sellaista, kerrotaan oikeasti mitä kuuluu ja mitä on sattunut ja oikeastaan se on luottamuksen osoitus.

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat