Lukijan kirje: Elätkö kuplassa?

Sosiaalisen median avulla voit halutessasi puhdistaa elämäsi niin, ettet törmää toisella lailla ajatteleviin.Lue koko juttu

Kommentit (1)

Annix

Mitä hyötyä siitä toisaalta on, että pitää ystäväpiirissään - oli se sitten livenä tai somessa - ihmisiä, joiden arvomaailma ei vastaa omaa? Se ei tarkoita mitenkään, ettei olisi tietoinen erilaisista ajattelutavoista, ettei voisi kohdella muita kunnioittavasti ja mahdollisesti jopa ymmärtääkin heidän näkökulmaansa. Se on toinen asia, voinko muodostaa rikastavaa ja tasavertaista ystävyyssuhdetta henkilön kanssa, joka pitää minua hölmönä tai hulluna vai koenko kuluttavaksi kaverisuhteen henkilön kanssa, joka vaikka yrittää pelastaa minua joltain, miltä en halua tulla pelastetuksi. Vapaa-aikaa ja elinvuosia tällä pallolla meillä kaikilla on kuitenkin vain rajallisesti. Keskustelut erilaisten ihmisten kanssa voivat olla opettavaisiakin, mutta haluan päättää itse, milloin niitä käyn, ja toivon, että myös minua niissä kuunnellaan, eikä vaienneta, eikä toisella ole mitään "minä tässä nyt valistan sinua" asennetta.

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat