Lukijan kirje: Olisinpa lähtenyt ajoissa

Mieheni petti minua alusta alkaen. Miksi en lähtenyt viimeistään toisesta kerrasta?Lue koko juttu

Kommentit (6)

Vierailija

Mitä sitä enää miettimään? Mennyt on mennyt eikä sitä aikaa saa takaisin. Hyväksy että teit ne valinnat jotka teit aikoinaan ja jätä se taaksesi ja katso etenpäin.

Ajattele positiivisesti

Et kerro "Menneisyys harmittaa" aivan selkeästi, oletko nyt eronnut miehestäsi vai et. Teen oletuksen, että olet, koska puhut miehestäsi mennessä muodossa.

Ymmärrän, että sinua harmittaa, mutta elämä on kertakäyttöinen luonnonvara. Siksi on todella arvokasta, ettet lähtenyt heti, vaan annoit miehellesi mahdollisuuden.

Oikeastaan en ymmärrä, mikä sinua harmittaa. Ajatteletko menettäneesi omia mahdollisuuksia uuteen suhteeseen? Olisikto nyt onnellisempi ja luuletko, ettei sunua harmittaisi kuitenkin yhtä paljon?

Ennis

Itse uskon, että kaikelle on syynsä, suotta piekset itseäsi siitä kun et lähtenyt, kun itsekin tiedät, ettet aiemmin olisi ollut valmis lähtemään/jättämään...

Itse olen tyytyväinen etten jättänyt heti, koska vanhemmuudesta ei voi erota ja olisi hirveän vaikeaa yrittää kasvattaa lapsia niin, että vihaisin heidän isäänsä jonka luokse lapseni kuitenkin joka toinen viikko menee!

Olisit armollinen itsellesi,
olet sen armon ansainnut<3

E

Aikaisempi kommentti riivisti tämän minusta hyvin - et lähtenyt, koska et ollut valmis. Jos olisit lähtenyt, miettisitkö nyt kenties, oliko lähteminen sittenkään oikea ratkaisu - entä jos...? Ihminen on kokonaisuus, jonka lopputulos on kaikki kokemansa kokemukset. Entä, jos ystäväsi olisi samassa tilanteessa, syyttäisitkö häntä siitä, miksi ihmeessä hän ei lähtenyt aikaisemmin, vai ymmärtäisitkö kuitenkin? Aivan. Ole armollinen myös itsellesi :)

papu987

Jos ensin on tyytymätön siihen elämään ja valintoihin mitä juuri elää ja seuraavaksi on tyytymätön menneisyyteen, jota eli, niin kyse ei ehkä olekaan pelkästään siitä, miten huonoa elämä miehesi kanssa oli.

Tyytymättömyys ja keskittyminen negatiivisuuteen on valinta.

Aikuisella on vapaus keskittyä hyvään ja valoisaan tai kaivaa esiin synkkä tyytymättömyys.

Elämän raskaaksi kokeminen on oma, aikuisen itsenäinen valinta.

Enää et voi vaikuttaa siihen miten elit menneinä vuosina, mutta voit vaikuttaa 100% siihen mitä ajattelet siitä nyt.

Oliko se raskasta, väärin, hunoa ja surullista.

Vai oliko se kasvua, itsensä etsimistä, tarpeellista, vahvistumista.

Vapaus. Se meillä on.

Kaivamalla asioita omalla tyylillä, meidän elämä on joko miinusta tai plussaa.

Se on meidän jokaisen vapaus valita onko meillä negatiivinen tyytymättömyyslapio elämän kaivoksessa, vai positiivinen kiitollisuuslapio.

Molemmat on sallittuja. Kumman itse haluaa valita. Ja elämänsä tyylillään rakentaa.

srvks

Ikävässä parisuhteessa roikkuminen ja eron jälkeen edelleen saman hahmon tekojen harmittelu on riippuvuus ja elämäntapa.

Kannattaa etsiä itsensä kehittämistä varten keinoja ja oppaita, jos tuntuu että elämässä voisi tehdä muutakin kuin keskittyä ihmiseen, josta halusit eroon.

Loppuelämä aikaa. Kannattaa käyttää se oman halun mukaan. Toki jos harmittelu on itselle sopiva tapa, se on ok.

Mutta jos haluaa muutakin mietittävää kuin tuo ex-mies, niin apua on tarjolla. Googleta itsetunto, kiitollisuus, itsensä rakastaminen jne.

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat