Älä totu vähättelyyn

Jos läheinen jatkuvasti kyseenalaistaa mielipiteesi, on syytä olla varuillaan. Paras keino vähättelyä vastaan on itsetunnon vahvistaminenLue koko juttu

Kommentit (2)

Vierailija

Minä olen vähättelyn kohteena työpaikallani. Lähiesimies joka minulla oli aiemmin sekä työkaverit. Nyt tilanne jatkuu edelleen uuden lähiesimieheni kanssa samalla kaavalla. Minut syyllistettiin että en osaa/halua toimia uusien työkavereiden kanssa. Sanoin ettei pidä paikkansa. Kerroin että olen havainnut toistuvasti saman käytösmallin. Ensimmäinen työvuoro on ok seuraavan kerran "tiedetään" minusta jotain, pitkät katseet ja välttely, rohkaistutaan ja aletaan naureskella porukalla, vältellään/ lopetetaan yhteistyö. Lopputulos on että porukka on sulauttanut uuden tulokkaan samaan malliin kuten aiemmatkin. Olen yrittänyt päästä pois mutta koska haluan säilyttää lomani olen sidottu samaan työporukkaan vaikka tarjolla olisi muutakin, sinne minua ei oteta. Näin minut pidetaään hiljaisena. Ja sama jatkuu. Olisin jo rekan alla jos en olisi näin vahva kuin mitä olen.

Arja - Kodin Kuvalehti
Seuraa 
Liittynyt12.8.2014

Hei nimimerkki Vierailija, jopa kuulostaa kurjalta! Oletko hakenut apua ja yrittänyt kertoa tilanteesta ihan ulkopuolisille? Työsuojeluvaltuutettu on ainakin sellainen ihminen, jolla on velvollisuus puuttua ongelmiin, samoin esimiehellä. Jos työpaikan sisältä ei tunnu löytyvän apua tai tukea, otathan yhteyttä vaikka terveyskeskuksen psykologiin tai seurakuntaan, tarvitset varmasti toisen mielipiteitä ja tukea sekä kuuntelijan. Voimia ja toivotaan, että tilanne muuttuu!

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat