Lukijan kirje: Arjen harmaus ahdistaa

Kommentit (8)

Vierailija

Olen eri mieltä, osaan kyllä ihan itse tehdä päivistäni erilaisia, ei siihen kaupan aukiolot vaikuta enkä tarvitse suljettuja kauppoja muistaakseni levätä.

Eikä arkenikaan ole harmaata putkea, tykkään arkipäivistäni! Mielestäni on tärkeää tehdä myös arkisin kaikkia kivoja juttuja, eikä kasata kaikkea viikonloppuihin tai vapaapäiviin. Toimistotyötä tekevänä ehdin ihan hyvin arkisinkin mennä vaikka leffaan, käydä ulkona syömässä, lenkillä, fillaroimassa, ommella tai harrastaa vaikka mitä!

Kevät on ihanaa aikaa

Itsestähän se on kiinni. Tee arjestasi juhlaa. Laita nätti kesämekko päälle töihin ja nauti ihanasta keväästä, joka vihdoinkin koitti. Katso lehteen puhjenneita puita, kukkia ja iloitse lintujen laulusta.

Halutessasi voit juhlistaa viikonloppua hyvällä ruoalla, viinillä, kiinnostavalla kirjalla tms. Voit itse vaikuttaa arkesi harmauteen, siihen eivät kauppojen aukioloajat vaikuta vaan halusi ja  kykysi asennoitua arkeen toisella tavalla.

Aurinkoista kevättä!

Vierailija

Tottahan nuo tuossa edellä puhuvat! Arjan harmaus on jokaisen omissa silmissä ja asenteessa. Suurin osa elämästä on arkea ja jos ei siitä tykkää, on kyllä elämä ikävää. Todella kauppojen aukioloilla ei ole sen kanssa yhtään mitään tekemistä, mitä siitä jos kaupat ovat auki, eihän sinne ole pakko mennä, vaan voi elää kuten ennenkin. Joskus käymme sunnuntaina kaupassa, mutta  useimmin emme. Olemme paljon etelän loma-asunnollamme, ja siellä  ollaan totuttu näihin vapaisiin kauppojen aukioloihin. Päinvastoin ankea olisi Suomi, jos joutuisi uudelleen arpomaan milloin saa ostokset tehtyä ja milloin ei. Elämä on kivaa, usko pois!

Vierailija

Jotkut piristävät itseään sabotoimalla jonkun toisen elämää värväämällä hovin vahingoittamaan tahallisesti porukassa yhtä.

ninna

olen samaa mieltä arki ja juhla tuntuvat olevan yhtä ja samaa. huomannut sen etenkin kauppojen aukioloissa, ollaan 24h auki ja aina pyhinä. tuntuu että koko ajan  vain odotetaan seuraavaa juhlaa, runebergintortut tulivat jo jouluna hyllyille ja ennen pääsiäistä jo vapputavaraa. harva tietää miksi helatorstaita tai pitkääperjantaita vietetään silti toivotetaan hyvätpyhät. ei ole karkkipäiviäkään kun lapset saavat karkkia arkenakin ja leivotaan kakkuja joita ennen sai vain juhlissa. limu ei ole enää juhlajuoma vaan normaali ruokajuoma. luksusta oli päästä kerran vuodessa risteilylle nyt mennään kerran kuussa

Eläköön elämä!

Ihan tavallinen "harmaa" arki on ihmisen parasta aikaa! Asenne ratkaisee ongelmasi, opi nauttimaan pienistä asioista, sitä on hyvä elämä. Jos aina on juhlaa sekin alkaa ahdistaa, usko pois.

Vierailija

"olen samaa mieltä arki ja juhla tuntuvat olevan yhtä ja samaa. huomannut sen etenkin kauppojen aukioloissa, ollaan 24h auki ja aina pyhinä. tuntuu että koko ajan  vain odotetaan seuraavaa juhlaa, runebergintortut tulivat jo jouluna hyllyille ja ennen pääsiäistä jo vapputavaraa. harva tietää miksi helatorstaita tai pitkääperjantaita vietetään silti toivotetaan hyvätpyhät. ei ole karkkipäiviäkään kun lapset saavat karkkia arkenakin ja leivotaan kakkuja joita ennen sai vain juhlissa. limu ei ole enää juhlajuoma vaan normaali ruokajuoma. luksusta oli päästä kerran vuodessa risteilylle nyt mennään kerran kuussa"

- No jo on ankeeta! "Kaikki on väärin ja kaikki tekee väärin eikä kukaan tee oikein... miksi kukaan ei kysy minulta kun minä sentään tiedän miten pitää elää."  Hanki elämä, hyvä ihminen, ja anna muiden pitää omansa!

Eläköön elämä!

Minua ei haittaa kauppojen aukiolot, aikuisena ihmisenä osaan pitää pyhäpäiväni koska haluan. Voin viettää juhannuksen joulu tai toisinpäin. Ympäri viikon aukiolot mielestäni lisäävät valinnanvapautta. Minulla on monta juhlapäivää viikossa, yleensä niitä on 7 viikossa. Rakkaus elämää kohtaan tekee joka päivästä juhlaa. Asennekysymys tosiaan.

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat