Kirjailija Tommy Hellsten: ”Onni ei ole olosuhteista kiinni”

Meistä tulee kiitollisia vasta, kun menetämme sen, mitä meillä on.Lue koko juttu

Kommentit (10)

Reino

Näin se menee kovastikin menettänyt mutta positiivinen katse eteen päin on tuonut just niitä yllättäviä käänteitä hyvään suuntaan ??

usko tulevaisuuden tuovan sinu...

Tuo on niin totta . Olen menettänyt omakotitalon, jossa kasvatin yksin neljä lastani . Olen menettänyt toimintakykyni tilapäisesti , sairauden vuoksi , vuodeksi . Ja ole kiitollinen tänäpäivänä siitä , että nuo raskaat kokemukset ovat opettaneet minulle paljon , mm nöyryyttä , iloa , onnea arkipäivän pienistä iloista .

rap

"Yksi tärkeimmistä kysymyksistä on, pidämmekö maailmaa hyväntahtoisena vai pahantahtoisena"

Kiitollisuus on todellakin se oikea asenne, mutta maailmaan ei voi kategorisesti suhtauta siten, että kaikki on joko hyvää tai pahaa, sillä tosiasiassa maailmassa on kumpaakin sekä hyvää että pahaa, ja ikävä kyllä on niitä jotka haluavat toisille pahaa. 

pauliiina

Minulla oli maailman ilkein, pihtari raha ym asioissa, epäkiitollisin miesystävä. En saanut häneltä mitään, ei edes lapsia vaikka väitti haluavansa.  Tajusin etten voi vain antaa itsestäni, etenkin kun toinen ei edes osaa arvostaa.  Olen ollut 6 vuotta selibaatissa, vielä en ole edes vanha. Myös työttömyysjaksoa, lapsettomuus, taloudelliset ongelmat, masennus, ahdistus.  Ystävät vuosien saatossa kadonneet, eivät ne olleet ystäviä. Terapeutit eivät ole ymmärtäneet joten en käy enää terapiassa. Yksi oli hyvä mutta muutti ulkomaille, ei ole ollut varaa mihinkään Hellstenin tapaisiin terapioihin joten yksin on pitänyt selvitä.

Vielä vanhempani ovat voimissaan, osaan arvostaa, koira on kiva, terveys on maailman tärkein asia. Minulla oli nuorena kaikkea monta vuotta, mutta mikään ei riittänyt sillä halusin jotain muuta. Valittajia on paljon ympärillä ja niitten juttuihin on helppo mennä. On sellaisia "kavereita" jotka arvostavat ihmisiä vain jos heillä on jotain tai ovat jotain. Ihan mitä tahansa, rikas puoliso, ADHD, blogi, syöpä, homo, oikeanlainen työ... mutta kun on ihan tavallinen single white female, lapseton, työtön (en toki enää sitä) niin ei ole muitten silmissä mitään. En muka ole tarpeeksi kärsinyt koska kärsimykseni ei ole trendikäs.  Käännän näille kaikille selkäni, olen miel yksin ja yritän itse löytää kiitollisuutta siitä että kaikista ihan käsittämän isoista vastoinkäymisistä huolimatta vielä elän. Aika moni nimittäin joilla on saman tyyppinen tausta kuin minulla haluaa kuolla, tai tuhoaa itsensä hitaammin alkoholilla ja/tai huumeilla. Minä en käytä. Koko ajan kuulee 35-50 v joilla ollut mielenterveysongelmia, juoneet nuoruudessaan tms,  vaikka nyt olisi asiat paremmin niin silti - heipparallaa elämä!

Vierailija

.Menetin samana vuonna terveyden, rakkauden, kodin ja työn. Myöhemmin erosin ja lapset oireilivat vakavasti keskeyttäen opintojaan.

Lähinnä voin olla kiitollinen sittä, että lapset ja minä olemme hengissä. Rahaa ei ole. Ei entistä menoa. Ihmiset hylkäsivät. Myös jossain määrin suku.

Voimavaroja löytyi itsestä, kun tilanne vuosien jälkeen helpotti. Lapsetkin, nyt aikuiset, alkoivat voida paremmin, mutta ei vielä hyvin.

Sain haitakseni valtavan lihavuuden. Yritän silti ja katson ylöspäin monissa eri merkityksissään.

Vierailija

Aivan kun olin menettänyt terveyttäni --ja saanut sitä takaisin ole Kiittänyt siitä  joka päivä --Jumala Paransi Rukouksella , ja samalla sain ymmärryksen takaisin

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat