Tiesitkö, että ksylitolipurkkakin voi vaurioittaa hampaita?

Kohtuus kaikessa, myös ksylitolipurkassa, neuvovat hammaslääkärit.Lue koko juttu

Kommentit (4)

totuus ksylitolista

Ksylitoli on lisäksi ruuansulatuselimistölle haitaksi. Ksylitoli on ylimarkkinoitu elintarvike ja sillä ei ole mitään merkitystä hampaiden kuntoon. Tietoinen ihminen etsii lukeakseen myös ne tutkimukset, jotka eivät saa palstatilaa. Ksylitolia syötetään jopa päiväkotilapsille.

yksi mummo

Lopetin tupakoinnin  lähes 3 vuotta sitten.Jäin koukuun purkat ja kaikkin ängetty   Ksyliton. Olen kuin ilmapallo vatsasta. Kärsin ..Miksi ihmeessä ksyliton ängetään joka paikaan? Ainoa että en saastuta enää itseäni ja Ympäristöäni  savukkeilla. Mutta harmitaa. Hammaslääkäri juoksen 6 kk välein ja maksan kallisti sekin.Kun nuorena ei varaa hoitaa hampaita, mummo ikäsenä sitten hammaslääkäri putsaa suuni 6 kk välein.Kanssa lopuksi fluoraa.Minä vaan leviin kuin elanto vatsasta...liikun ei siitä kiini...Luulen ksylitooni kaiken pahan alku ja loppu.

Xylitolista apu

totuus ksylitolista kirjoitti:
Ksylitoli on lisäksi ruuansulatuselimistölle haitaksi. Ksylitoli on ylimarkkinoitu elintarvike ja sillä ei ole mitään merkitystä hampaiden kuntoon. Tietoinen ihminen etsii lukeakseen myös ne tutkimukset, jotka eivät saa palstatilaa. Ksylitolia syötetään jopa päiväkotilapsille.

Sain xylitolpurkalla hampaideni vuosien reikiintymiskierteen loppumaan. Ilmeisesti suun bakteerifloora muuttui pysyvästi, koska ongelmia ei ole ollut senkään jälkeen kun lopetin hyvin pitkäaikaisen, säännöllisen xylitolin käytön. Purkkien ongelma on niiden sisältämät lukuisat lisäaineet mm.: asesulfaami-K, aspartaami(hermomyrkky), ja menthol, joka ei sovi astmaatikolle. Xylitolilla voi olla laksatiivisia vaikutuksia, mutta harva sitä niin paljoa käyttää. Valitettavasti puhdasta ksylitolia saa nykyisin vain apteekista.

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat