Lukijan kirje: Rakenna elämäsi itse

Sen mukaan, mitä asioita korostaa, elämä on joko miinusta tai plussaa.Lue koko juttu

Kommentit (7)

Näe ja ota vastaan

Olet oikeassa "Papu", me voimme valita, miten ja millä mielellä elämme.

Elämään kuuluu pilvisiä ja aurinkoisia päiviä. Emme edes huomaisi aurinkoisen päivän kauneutta, jos paistaisi joka päivä. Ihminen pitää kaikkea vallitsevaa niin helposti itsestäänselvyytenä, annettuna ja saavutettuna etuna.

Elämä on vähän kuin valokuva, joka syntyy valon ja varjon vaihtelusta. Pelkkä kirkas valo tekee kuvasta kelvottoman, ylivalottuneen.

Onneksi elämä opettaa. Varjot näyttävät meille valon kauneuden. Meidän on opittava näkemään se.

Oikeudenmukaisuutta

Olisipa noin yksinkertaista elämä, ei taida olla nykyisin. Monelta puuttuvat eväät elämään, vielä kun yhteiskunta kovenee, ei ole kenelläkään kivaa.

Eläköön elämä!

Olen kiitollinen joka päivästä elämässäni, se ei tarkoita että aina olisi ollut helppoa. Kaikesta voi selvitä ainakin henkisesti terveenä kun asennoituu oikealla tavalla eikä jää voivottelemaan. En ole ikinä ymmärtänyt kun jotkut sanovat menetyksen tai sairauden kohdatessaan "miksi minulle kävi näin". Itse ajattelen minulle voivan elämässäni sattua mitä vaikeuksia tahansa, mutta en murehdi etukäteen. Jos ei mitään sattuisikaan olisi murehtinut aivan turhaan.

mukava arki-60

Minulla on äitini,jonka negatiivisuus saa minut todella ...miltei raivoihini. Hän ei nää tässä maassa kuin työttömyyttä,nuorilla hluttomuutta mennä töihin, sairautta ja nyt nämä Turun tapahtumat, en edes halua tietää mitä kaikkea hän siitä on mieltä.Sairastuin 2v sitten lievään masennukseen ja huomasin kun kävin äitini luona, mieleni oli ainakin 3x masentuneempi kun kuuntelin hänen juttujaan.Silloin päätin että vähennän soitteluani ja käymisiäni,koska en jaksa aina olla itsekin arvostelun kohteena.Kun vaihdoin työpaikkaa,sain kuulla kuinka paljon rahallisesti menetin lomarahoissa, kun ostin uusia vaatteita,sain kuulla kuinka paljon turhaa ostelin teininäkin,kun kaikkea jäi käyttämättä jn jne Sanon välillä toki vastaankin hänelle,mutta en ole tohtinut koskaan karjaista (olisi pitänyt) että nyt piruvie, käännäpä positiiviseksi vaikka 1 viikon asiat !!!!! Nyt olen tyytyväinen kun 11v poikani soittelee hänelle muutaman kerran viikossa ja kertoo kuulumisiaan,minun omatuntoni ei kolkuta. Ja olen päättänyt että mitään palkattomia lomaviikkojani, uusia vaateostoksiani tmv en kertakaikkiaan kerro hänelle. Tämä on minun elämäni  ja minä saan tehdä kaikki ratkaisuni, minua ei saa kukaan arvostella,eikä syyllistää. MUtta surettaa minua esim kälyni puolesta joka asuu hänen lähellään,ja joutuu asioita kuukausittain nyt ainakin kuuntelemaan. Hänkin kun on ihana ihminen ja ansaitsisi ihanan anopin,joka olisi arjen pikkuasioistakin iloitseva ja mukana eläjä tässä elämässä jossa on ylä ja alamäkiä. Mutta aina on ihanampaa kun ajattelee että ylämäkiä on paljon enemmän !

Elämä opetti

Ex-kumppanini oli negatiivinen persoona, sairaalla tavalla itsekäs ihminen, kesti yli vuoden päästä henkisesti eroon hänestä. Nyt kun on tehnyt selvän ajattelumallin muutoksen, ei hänkään pysty enää päivääni pilaamaan. Uusi puolisoni on ollut avainasemassa tässä muutoksessa.

Kyse on vain siitä miten suhtautuu tähän hetkeen ja tulevaan; näkeekö kaikessa vain negatiivista vai jotain hyvää. Aina voi oppia, vastoinkäymisistäkin.

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat