Saara, 38: "Olen jumissa seksittömässä liitossa"

Lauri on torjunut vaimonsa Saaran vuodesta toiseen. Saara kertoo, millaista on elää suhteessa ilman seksiä.Lue koko juttu

Kommentit (14)

Virve

Mietin onkohan miehen testosteroniarvot tutkittu. Testosteronin puute vaikuttaa niin monella elämän osa-alueella, ei vain seksissä. Ei jaksa, ei huvita, ei saa aikaiseksi, mikään ei maistu miltään. On paha olla, vaikkei ole mitään syytä. 40 v miehelläni oli arvot 70-vuotiaan tasolla. Sai korvauslääkityksen ja elämänlaatu parani huimasti. Vaiva on lääkärin mukaan hyvin yleinen nuoremmillakin miehillä.

Joskus vielä eroan

16 vuotta seksitöntä elämää takana. Meillä on kaksi lasta pitkällä ikäerolla saman asian takia. Toisen lapsen ilmoitettuaan tulostaan sain jäädä totaalisen yksin. Ei kosketuksia, suudelmia saati seksiä. Enää en odota puolisoltani mitään, toivon vaan saavani itseni ryhdistäytymään niin, että hakisin eroa ja muuttaisin pois. Miksi jäädä passaamaan ihmistä, joka ei anna mitään takaisin?

Miriam56

Mies raitistui 7 vuotta sitten. Siihen loppui kaikki läheisyys. Ei kosketusta ei hipaisua.
Tiedän, että hän rakastaa minua. Sitä hän ei sano, ei kehu. Luulen olevani onnellinen. Edelliset suhteet ovat olleet vaikeita. Taidan tyytyä tähän. Kuitenkin.

TT

Meillä loppui kanssa seksielämä. Miestä ei vaan kiinnostanut. Kaverit ja omat menemiset kyllä. Minulla oli paino noussut kotona lasten kanssa.
Puolen vuoden jälkeen alkoi mulla meneen hermo. Mies ei huomioinut muutenkaan ja laiminlöi täysin. Vuosi, kun oli täynnä, otin eron. Selvisi, että miehellä oli ainakin yksi "vahinko"suhde ollut välissä.

Vierailija

Paino noussut. Meillä se ei vaikuta seksiin. Nainen on mielestäni upeampi pyörempänä. Ja jos nainen itse kantaa hyvää itsetuntoa ja pitää itsestään niin se vaikuttaa seksiin ja miehen haluisin ja tietysti naisen haluihin

Mä en tahdo erota

Melkein voisi luulla, että omasta suhteesta kyse.
Seksittömyys on aiheuttanut niin pahoja riitoja että ero on todennäköinen.

Ei riitä yks kerta vuodes jos on ihan terve..

Näistä asioista ei oikein osaa puhua. Pariterapeutti on sellanen ettei vaan oo luontevaa puhua. Itse olen varma ettei kyse ole toisesta naisesta tai vaikka homo/biseksuaalisuudesta. Läheisyyden puutekkaan ei ole se syy. Ehkäpä vielä pyydän tarkistaa tuon hormoonitoiminnan.

Olen ihan sen kuilun reunalla, että etsisin seksiä muualta. Siitä ajatuksesta tulee jo syyllinen olo. Olen vihajaillut paljon että entäs jos avoinsuhde, kun ei kotona saa.

Nainen 4å+

Olen hyvän näköinen 40+ nainen. Sängyssä osaan tehdä muutakin kuin maata mutta yli kahteen vuoteen ei ole ollut seksiä. Miestä vaan ei kiinnosta seksi kanssani. Hänellä oli pidempiaikainen suhde toiseen aiemmin ja nyt ilmeisesti hakee seksin muualta. Tämä syö kyllä itsetuntoa varsinkin kun muiden mielestä olen kaunis. Miehelleni en jostain syystä enää ole seksuaalinen olento. Vain äiti hänen lapselleen.

Tintti

Itselläni on mies joka tekee paljon töitä ja viettää aikaa meidän kanssa todella vähän. Pettymyksiä toisensa perään. Katkeruus ja yksinäisyys on saanut minut pihtaamaan. Jokaisessa parisuhteessa tuntuu olevan ne omat ongelmansa..

Elmeri-77

Minulla on juurikin sama tilanne, kuin Saaralla, mutta toisinpäin? Vaimoni ei halua seksiä ja kokee kaiken siihen liittyvän vastenmielisenä. Minulle se on todellinen ongelma, kun haluaisin sitä usein. Nyt, kun seksiä ei ole niin puutteessa eläminen vain lisää haluja. Vaimoni mielestä minulla on jokin ongelma, kun haluan seksiä hänen mielestään liian usein? Kuvitelkaa tilanne, jossa halut eivät kohtaa lainkaan? Toinen haluaa/ ajattelee seksiä usein ja toinen ei lainkaan. Meillä on muuten hyvä suhde olemme olleet naimisissa jo 18v ja lapsiakin on 4kpl. Kaikki riidat ja ongelmat joita meillä on johtuu ja alkaa yleensä siitä, kun yritän saada vaimoltani läheisyyttä ja seksiä, joka minun mielestä sopivassa määrin kuuluu hyvään parisuhteeseen.

Vierailija

Olen kokenut samanlaisen avioliiton.Vaidevuosien jälkeen en kaivannut enää seksiä ja ajattelin, että avioliittomme löytäisi nyt harmoonisen pohjan. Aviomieheni löysikin seksuaalisuutensa 68 vuotiaana ja aloitti kuuman seksisuhteen 50 vuotiaan naisen kanssa. Samalla hän vakuuttaa rakastavansa minua ja haluavansa jatkaa avioliittoa kanssani. Koen, että minulta on ryöstetty naiseuteni ja aviomieheni haluaa pitää minua vierellään varmistaakseen omaishoitajan. Olen hakenut nyt asumuseroa.

Km

Olemme alle viisikymppinen pariskunta, neljä lasta.
Mies on yrittäjä ja tekee pitkää päivää koko ajan.
Seksi alkoi hiipumaan ekan lapsen jäljeen. Vikat vuodet menneet niin, että seksiä ollut muutaman kerran vuodessa, ja yleensä niin, että minä olen hoidellut hänet. Vika kerta on ollut viime vuoden joulukuussa.
Valittaa väsymystään, ja sen uskonkin. Mutta se mikä ärsyttää eniten, ettei hän millään tavalla huomio minua, ei anna koskaan hellyyttä, eikä halua suudella.
Minä olen pelkkää ilmaa hänelle.
Olen hoikka, kaunis ja saan edelleen katseita. Pidän itsestäni huolta, huomion hänet ja hellittelen hänet, itse en saa yhtään mitään. Jotenkin olen taantunut tähän tilaan, mutta suren, miten menen hukkaan.
Mies pitää itsestään selvyytenä minut ja uskoo, etten uskalla lähteä. Olen ollut niin riippuvainen ja alistettu. Nyt vaan tuntuu siltä, että tämä saa riittää.

Hidas häviäminen

Oikein vituttaa lukea ihmisten pahasta olosta. Omassa elämässä myös tuo kuvio, että toinen ei voi tai halua. Itse taas olen hyvin hellyyttä ja läheisyyttä parisuhteen perustana pitävä, rakkaan kanssa valmis seksiin lähes aina. Myös nuo helvetin leimapusut niin tuttuja. Tällainen pakkoselibaatti saa ihmisen aivan raivon valtaan. Toinen alkaa pala palalta ottaa aivoon ja tuntuu että tämän yli kymmenen vuoden torjunnan jälkeen vihaan välillä koko ihmistä. Ja hänen ajoittainen ylimielisyytensä taas on kuin bensaa omille kaltoinkohdelluille tunteilleni. Ei tässä ymmärrys riitä enää. Ja jo tulevaa ounastellen, kaikki vika ja syy ja pazka tulee olemaan minut leimaavat. Aivan sama. Itse olen ajan kanssa lihonut, varmaan hormonaalisista syistä. Kun ei seksiä saa ja järki lähtee, niin jollain tavalla keho ne liekit pyrkii tukahduttamaan. Ja ei, ei ole kyse siitä, että toisen pitäisi olla seksilelu tai painokone. Kunhan olisi ihminen. Lapset... Heidän takia ei halua rikkoa kotia. Mutta oma pää ei kohta kestä tällaista leikkielämää. Koska älyän, että elämä sinkkuna tms. ei mitään kaunistavaa lasten kanssa ole, tarvitsevat mielestäni kodin, olen yrittänyt kestää, etsiä tapoja ohittaa ja kohdata. Mutta olo on yksinäinen, surullinen, lannistunut, vittuuntunut... yritä siitä sitten jotain kaunista leipoa. Tukehdun. Ja toista ei paljon paina. Ei ollenkaan tajua, vaikka asiasta on puhuttu, olen puhunut, siis, vaatinut, kysynyt, antanut tilaa, raivonnut. Millään ei tunnu olevan mitään merkitystä toiselle. Ei sillä, miten paha olla minulla on.

Arja - Kodin Kuvalehti
Seuraa 
Liittynyt12.8.2014

Hei nimimerkki Hidas häviäminen, oletko ajatellut, että voisit mennä puhumaan jonnekin pulmistasi, yksin tai yhdessä puolisosi kanssa? Se voisi olla askel eteenpäin. Googlaamalla löydät varmasti omalta paikkakunnaltasi tai jostain läheltä paikkoja, joissa apua voi saada.

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat