"Älkää tuijottako, vaan tarjotkaa töitä"

Kodin Kuvalehden lukijabloggari Nina Kanninen kyllästyi ennakkoluuloihin etsiessään töitä. Eräänä aamuna hän päätti kokeilla jotain aivan uutta. Ninan työnhakuvideosta tuli hetkessä somehitti. "Ihmisten pitäisi katsoa pintaa syvemmälle", Nina sanoo.Lue koko juttu

Kommentit (7)

naantalilainen

Ninan luonne vaan ei valitettavasti miellytä kaikkia (asiakkaatkin kun nykyisin ovat ihmisiä), varsinkaan työnantajia. Mutta Nina taitaa itse olla asiasta tietoinen. "Pikku Myyn ja tsunamin risteytys", voisi ehkä miettiä haluavatko kaikki olla tekemisissä sellaisen luonteen omaavan kanssa? Toivotan kuitenkin onnea työnhakuun, sillä jokaisella pitäisi olla mahdollisuus työhön.

Sairas- ja kansaneläkkeet kuntoon

Käsitin, että Nina hakee työtä, joka sopii hänelle ja työnantajalle. Eihän sellaisten, joilla ei ole kysyntää, hänen kaltaiselle persoonalle, tarvitse vaivautua. Osaaminen edellä ja hyväksyntää erilaisuudelle ihmiset. - Olisi todella tylsää, jos me kaikki, olisimme samasta muotista tehtyjä. Elämä muokkaa kaikkia, on vain hyvää onnea, jos ei sairastu, joudu onnettomuuksiin, tai väkivallan kohteeksi.  Sairauksia harva on itselleen voinut valita. 

Ellei töitä pystytä tarjoamaan, pitää ainakin vahvistaa perusturvaa pitkäaikaissairaille, vanhuksille ja vammaisille.

järkikäteen

Asiakaspalvelu- ja toimistoalalle taitaa olla melkoinen tunku. En usko, että työpaikan saamatta jääminen johtuu hänen sairaudestaan, vaan ihan vaan siitä että samaa paikkaa hakee tuhat muutakin ja mitä todennäköisemmin valitulla vain on paremmat meriitit kun Ninalla. Se, että kärsii jostain sairaudesta, ei pitäisi olla syy miksi saisi työpaikan toisen, ansioutuneemman hakijan nenän edestä.

nakymatonninni
Seuraa 
Liittynyt3.12.2015

Hyvä naantalilainen.

Faktahan on, ettei kaikkia ei vaan voi, eikä pidäkään miellyttää, mutta luitko juttua ajatuksella? Siinähän kerrottiin että olen siis SUUTTUESSANI (eli harvoin) kuin Pikku Myyn & tsunamin sekoitus, mutta onneksi minulle on pitkät hermot.  

Näin tämän jutun muutenkin yllättäen julkaistuna, vaikka pyysin nimenomaan nähtäväksi se luonnoksena vielä korjausten jälkeenkin. En ymmärrä, miksi tuo asia on nyt nostettuna tuona sinisenä kommenttina esille koska se juuri valitettavasti tuo esille asian, jota vähemmän haluan korostaa...   Kun näin jutun eilen illalla, arvasin, että taas tämän kohdan joku ymmärtää jälleen tämän takia väärin... Toivoin vain että sinä paikkakuntalaisena olet jossain yhteydessä ehkä törmännyt minuun, ja tiedät oikean luonteeni. En minäkään olisi tekemisessä perusluonteeltaan tuota risteystä olevien ihmisten kanssa ;) 

-Nina- 

- Ninni - / Pisaran verran poikkeavampi

Ihan tavallinen oinas

On se aika vaikeaa saada mitään "meriittejä" jos ei saa töitä missä voisi itseään kehittää ja saada työkokemusta ja - todistuksia. Kyllä itse kukin meistä (oinaista varsinkin) osaa olla aika Pikku-Myy -tsunami - se mikä ratkaisee on pinnan pituus. Itse osaan kyrpiintyä vähänkin ärsyttävästä asiakkaasta ja olen melko huono peittämään sen. Nina ainakin on tottunut suodattamaan epäasiallista käytöstä joten ei varmaan triggeröidy ihan niin helposti - mikä on asiakaspalvelussa ihan näppärää

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat