Kolmen lapsen isä Juha: "Kun ostin koulureput, loppukuuksi ei jäänyt rahaa ruokaan"

Kommentit (3)

Serena

Pisti miettimään. Itse asiassa lapsena minäkin olin varmaan yksi niistä huono-osaisimmista. Muistan miten kaksoissiskoni kanssa ruinattiin kynää jossa oli monta eri väriä... lopulta äiti osti. Ja vasta myöhemmin tuli paha olo siitä että oltiin jankutettu. Asuimme maalla, paljon sai ¨ilmaiseksi¨ omasta maasta. En ehkä silloin kuitenkaan kokenut itseäni kauhean huono-osaiseksi. Kaikki olimme enemmän tai vähemmän köyhiä. Ei ollut pelejä ja vehkeitä kuten nykyään. Silti kuljimme siskojen ja muidenkin lasten käytetyissä vaatteissa. Kun pääsin töihin ja ansaitsin itse omat vaaterahani olin ikionnellinen. Haluaisin sanoa sen että teidän perheenne on kuitenkin onnellinen. Olette yhdessä ja se merkitsee tosi paljon. Eivät lapset varmasti kärsi niin paljon kuin luulette. Heille on tärkeää olla vanhempien kanssa, viettää laatuaikaa. Jos asuisin Suomessa haluaisin jotenkin auttaa. Mutta asun kehitysmaassa jossa köyhyys on jotain aivan toista luokkaa. Täällä nimenomaan tuntee itsensä ihan upporikkaaksi. Mutta ymmärrän hyvin sen miten lapset voivat tuntea itsensä eristetyiksi kavereista - ei ole rahaa harrastuksiin ym. ja tietenkin se stressi siitä että pärjää joka kuukausi on todellinen. Nostan hattua sinulle ja vaimollesi että kestätte sen. Mutta ei ole myöskään väärin pyytää apua. Miten seurakunta? Ei ole häpeä käyttää käytettyjä vaatteita, teen itse niin vieläkin. Luulen että Suomessa on kamalinta nimenomaan se että ihmiset jaetaan nykyään A ja B luokkaan. Ennen ei ollut yhtä selviä rajoja. Voimia teille!

hellu

On varmasti rankkaa  vaikeuksien keskellä ja rakkaus on silti kaikkein tärkeintä lapsille. Niin on nähty kaiken saaneiden vaikeuksista, kun mikään ei tunnu miltään. Voisitte armahtaa itsenne tehdyistä virheistä, ne ovat osa elämänhistoriaa. Siunausta ja kaikkea iloa ja rakkautta toivon tälle Laitisen perheelle ja kaikille vaikeuksissa kamppaileville.

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat