8 (ärsyttävää) asiaa, jotka tietää vain teini-ikäisen vanhempi

klo 14:32 | 18.8.2017
On olemassa pieniä omituisia asioita, joita tapahtuu vain kodeissa, joissa asuu teini-ikäisiä. Lue koko juttu
On olemassa pieniä omituisia asioita, joita tapahtuu vain kodeissa, joissa asuu teini-ikäisiä. Lue koko juttu
Ladataan...
Huvittaa kun tuo " viis minuuttia!" on ollut meilläkin niin tuttu! Toinen on "Kohta!", kun on pyydetty jotain.
just noin. Ihana juttu, kiitos. Ne on niin sulosia.
"Joo joo" on myös hyvä. Sillä luvataan paljon, eikä kuitenkaan olla aikeissa tehdä yhtään mitään.
Hahaa, kiitos huomioista, Vierailijat! Joo joo on tosiaan myös hyvin suosittu teinipuheessa.
Meillä asuu juurikin sanasta sanaan tuollainen neiti 16v. Olisin voinut jopa sanoa et minun kirjoittamani, koska mikään tuossa 8 kohdassa ei poikennut oman teini neitinitavoista. Vielä lisäksi meillä on kovasti käytössä tuo joo joo sana yhdistelmä joka ei todellisuudessa johda mihinkään
Heh, eli osui ja upposi, nimimerkki Tuplien äiti! Hauska kuulla, miten monella kokemukset ovat ihan yhteisiä.
Ei oo "joo joo" eikä että "viis minuuttia".. Vastaus on että "kohta" joka on kaikenasteisten teinien aikajanalla tunnista pariin viikkoon. Todella ärsyttävää!! Ja jos erehdyt kysymään tai sanomaan asiasta uudelleen niin sitten vastaus onkin jo "ÄLÄ JANKKAAAA!!!!!!!"
?heh...tää on niin hyvä
Meillä yleisin vastaus on " ihan sama"! Lyhenteiden tulkintaa olen myös opetellut...omg, mp yms.
Hei Vierailija, lyhenteet ovat tosiaan oma taiteenlajinsa! Kertokaa muutkin, millaisiin olette törmänneet. Esimerkiksi OK:han on monin paikoin jo lyhentynyt pelkäksi K:ksi!
Kun moikkaa ovelta, vastaus päähän juurtuneiden kuulokkeiden takaa kuuluu; Mitä nyt!!#**
siis ei kaikki teinit tee noin esim mä oon ja on tosi inhottavaa ku yleistätte tollee ja loukkaavaa
Pahoittelut jos juttu loukkasi, se ei toki ollut tarkoitus! Olet ihan oikeassa, kaikki teinit eivät todellakaan tuollaisia - ja nekin, jotka ovat, ovat omasta mielestäni aivan ihania (elän parin tuollaisen tölkkejä jemmaavan mahtityypin kanssa :) ). Kiitos palautteesta ja mukavaa joulunaikaa sinulle!
En kyllä minäkään tuosta meidän teinejä tunnista, tosin enää nuorin on teini, kaksi isompaa jo reilu parikymppisiä ja asuvat omillaan. He esittelivät aina kaverinsa jotka meille tuli, korjasivat astiansa ruuan jälkeen tiskikoneeseen, opastivat siinä jopa kavereitaan ja kokkailun jälkeen korjasivat jälkensä. Myöskään maito tai keksipakettijuttu ei kuulosta tutulle, ehkä siksi että meillä ei juuri keksejä syödä. Lähtökomennot tai ruokailukehotukset annetaan toki varttia ennen h-hetkeä, että osaavat puuhansa päätellä sen aikana. Usein tulevat siinä kohtaa jopa pyytämättä auttamaan kattamisessa.
Tai se mitä itse tykkään käyttää: "pia"
Kun molemminpuolinen kunnioitus pelaa, ei ole "ihan justeja" tai "kohtaa".
Missä iässä teini-ikä loppuu ?
En tunnista yhtäkään näistä omasta nuoruudestani. Aika kapea kuvaus. Kyllä teineilläkin on ihan omaa tahtoa ja omia mieltymyksiä, ei kaikki tykkää listaykkösistä.
Plus on ihan mahdollista, että joskus vanhemmat on noloja. Ei kaikki ole hauskoja tai tilannetajuisia. Jos on narsistisia piirteitä tai muuten hyvin erikoinen huumorintaju, ei se uppoa kaikkiin. Oli sitten teini tai aikuinen. Teininä vaan täytyy niellä kaikki mitä vanhemmat tekee, ei ole äänioikeutta sanoa, että tuo nyt ei ollut hyvä juttu.