Kasvaako aikuisena lyhyiksi leikatuista hiuksista enää koskaan pitkät?

Kannattaako keski-iässä vaihtaa hiusmallia lyhyemmäksi, jos joskus vielä ehkä haluaisikin pitkät hiukset? Kysyimme asiantuntijalta.Lue koko juttu

Kommentit (11)

Pitkiä hiuksia kannattava

Tunnen pari naista, joiden tukka yltää polvien alapuolelle. Toinen venäläinen, toinen venäläis-armenialainen. Kuinkahan monta vuotta heidän hiuksensa pysyvät päässä ennen kuin putoavat. Venäläisillä anopilla oli 85-vuotiaaksi vyötärölle ulottuvat, hyvin nopeasti kasvavat kullanvaaleat hiukset. Oma tukka kasvoi vähän lantion alapuolelle kun kokeilin kuinka pitkäksi se kasvaa. Aloitin kasvattamisen lyhyestä nelikymppisenä, joten kyllä tukka kasvaa vielä "vanhanakin". Nyt kuusikympoisrnä leikkautin puolet pituudesta, kun kyllästyin ikuiseen lettiin ja nutturaan. Meillä suomalaisilla harvoin kasvaa hiukset todella pitkiksi. Paras tukka peruukkien ja pidennysten tekoon on kuulemma venäläinen.

Indira

Eipä ole, vaan intialainen hius.

Se on ainoa, joka edes kelpaa peruukkien tekoon. Maailman pisin tukka on yhä edelleen Ennätysten kirjan mukaan intialaisella, noin kuusi metriä.

Myös suomalaisilla on hiuksia, jotka yltävät polviin, mutta Suomen romaneilla vasta pitkät tukat on! Intialaisuus taitaa vaikuttaa heihin.

Vierailija

Eipä kasva enää hiukset kuten lapsena/nuorena. Hiukseni ovat olleet paksut ja takapuolen päälle yltävät. Moneen, moneen vuoteen eivät enää ole kasvaneet kuin vähän hartioiden alapuolelle.

Että kyllä kasvuikä voi lyhentyä huomattavastikin.

Kultakutri

Hiusten kasvu on hormonaalinen juttu. Minulla ei hiukset kasvaneet hartioita pidemmäksi vaikka koko nuoruuden yritin niitä kasvattaa. Vasta raskaaksi tullessani 39 vuotiaana hiukset alkoivat kasvaa lisää pituutta eli ristiselkään asti. Kaksihaaraisia on aina ollut vähän, hiukseni ovat vaaleat, ohuehkoa hiusta mutta niitä on paljon sanoo kampaaja. Tasoitan hiukset säännöllisesti max. 3cm ja kasvavat täyteen mittaansa eli nyt ristiselkään. Sen yli en näytä pääsevän. Ikää kohta 57v.

Vierailija

"Tehoviljelyn, keinolannoitteiden sekä torjunta-, säilöntä- ja lisäaineiden vuoksi monen ruuan ravintoarvot ovat ajan myötä vähentyneet dramaattisesti."
Uskomatonta roskaa. Kasvien ravintosisältö on täsmälleen sama kuin aina, sato vain on runsaampi.

Alopeetikko

Voisi kysyä oikeiltakin asiantuntijoilta, esim. lääkäreiltä, eikä näiltä "hiustutkijoilta", jotka rahastavat esim. alopeciasta kärsiviä turhilla hoidoillaan.

Celeste

Parikymppisenä leikkasin pitkät, paksut hiukseni lyhyiksi, enkä ole saanut enää kasvatettua niitä niin tuuheiksi kuin ne ennen poisleikkaamista olivat, vaikka haluaisin. Mun vinkki on, että kannattaa harkita tosi tarkkaan jos on vaikka nätti, tuuhea pepputukka niin kuin mulla oli, haluaako sittenkään leikata.

Ravintolisä

Ei ole.Se on fakta tietoa.Maaperän köyhtyminen on nykyään totuus.
Ihmisen pitäisi syödä puolitoista kiloa kasviksia päivässä että saa nykyään siitä tarpeeksi ravinteita.Noin kolmekymmentä vuotta sitten määrä oli puolet nykyannoksesta.
Olisi hyvä pitää enemmän kesannolla peltoja että ravinteet palaavat.
Kovin sateisen kesän jälkeen seleeniä ei ole kotimaisissa kasviksissa ja väestö sairastaa enemmän silloin.
Mielkiintoista on että miten ensi talvi? Ainakin aurinkoa sai kasvit:)

Tapauskohtainen.

Onneksi on aina ollut lyhyt tukkatyyli, joskus aikoinaan hieman pitempikin. Nytten vain muutama milli...mun tukka kasvaa hullun nopeasti, eipä tarvii vitamiineja. Ajoittain kyllä on hilsettä, mutta se pieni ongelma  :)

kasvaa ne

Minä olen 64-vuotias, ja hiukset hyväkuntoiset ja miltei vyötärölle asti.

Hiukseni kasvavat kuin heinä, valtavan nopea hiustenkasvu jonka olen ilmeisesti perinyt isältäni. On ollut millin sänkeä ja kaikkea tältä väliltä, mutta olen lopen kyllästynyt siihen että jatkuvasti saisi olla kampaajalla kun mikään hiusmalli ei pysy kun tukka kasvaa niin nopeasti!

Olen kasvissyöjä, syön paljon pähkinöitä ja otan joka aamu kalanmaksaäljyö. Hiukset voi hyvin. 

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat