Lukijan kirje: Anoppi tulee kylään

Lukijan kirje: Anoppi tulee kylään

Anoppini on mukava ihminen, mutta hän ei ole käynyt meillä aikaisemmin.Lue koko juttu

Kommentit (3)

Immemummi

Ehkä hän onkin sinulle avuksi. Minä ainakin kun menen miniöiden reviirille, kysyn voinko olla hyödyksi. Sinulla voikin olla kiva viikko tiedossa. Anna anopin seurustella vauvan kanssa jos hän haluaa ja hengähdä itse sillä välin. Äiti hänkin on ollut aikoinaan.

Avoimesti

Uskon avoimuuteen, mutta riippuu vastapuolesta miten se toimii. Itse koin samoja tunteita aikoinaan, jännitin kovasti ja yritin liikaakin. Samalla kadotin tunteen siitä, että saan olla oma itseni. Anoppini (mukava ihminen myös) ei selvästikään osannut asettua asemaani, vaan uskoi olevansa pelkästään iloksi. Nyt sanoisin ystävällisesti heti alkuun, että vauvan kanssa oleminen on minulle uutta ja jännittävää enkä nyt pysty keskittymään paljonkaan vieraaseen. Ja että toivon saavani olla siten kuin jaksan, mutta avuksi saa olla. Jos hän on fiksu ja empaattinen, niin ymmärtää varmasti. Jos ei, niin sitten ei, mutta olet ainakin kertonut omat tunteesi. Sen jälkeen voit mielestäni vetäytyä esim lepäämään vauvan kanssa omaan rauhaan tms. Onnea sinulle äitiyteen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kiitos kokemustenne jakamisesta ja hyvistä ehdotuksista, nimimerkit Immemummi ja Avoimesti! Hyvä tapa tuo, Immemummi, että kysyt, voitko olla hyödyksi. Ja nimimerkin Avoimesti! ajatusta soisi meidän kaikkien osaavan noudattaa: puhumista avoimesti ja kunnioittaen.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat