Lukijan kirje: Aina ei tarvitse puhua lapsista

Jokainen tahtoo myös tulla kuulluksi. Välillä ystävä on niin syvästi vauvakuplassa, ettei hän osaa kuunnella, jos joku puhuu muista asioista.Lue koko juttu

Kommentit (5)

Vierailija

Olen aikalailla samassa tilanteessa. Juuri sain kutsun "äitien rentoutuspäivään". Muut ovat äitejä, minä en. Ystävät ovat ystäviä ja suurin osa myös äitejä. Niiden muksut on noin yleensä ihan älyttömän kivoja naperoita. Niiden kuulumiset on myös kiva kuulla. Itsellä pahin kipu on jo ohi - kestän mammapuhetta jo aika kivasti. "Äitien rentoutuspäivää" pelkään hiukan, mahdollisuus siihen, että puhutaan äitijuttua monta tuntia, on aika todellinen. Joskus kaipaan sitä, että olisi mahdollista sanoa, että nyt haluaisin tavata niitä ystäviä, siinä ystävän roolissa. Kuulla mitä heille oikeasti kuuluu, kertoa mitä minulle oikeasti kuuluu, höpöttää mitä sattuu ja nauraa ilman syytä. Sitä samaa mitä ennenkin. Jossain sen äitiyden alla täytyy vielä olla ne samat ihmiset. 

Ei mikään perhelehti

Tämä aihe liittyy myös lehden pääkirjoituksiin. Aikuisten lasten äiti ei ole katkaissut napanuoraa ja sisältlö elämään ja pääkirjoituksiin löytyy vain perheestä, erityisesti lapsukaisista.

Myrskynsinisilmät 4kk

Minulla tilanne on aivan toisin! Puolet ystävistäni on lapsettomia tahdosta tai tahtomatta eikä lapsijutut ole koskaan olleet treffauskertojen pääteema. Minusta tilanne on oikeastaan aika hyvä, yleensä lapsijuttuja ei käsitellä (mitenkään syvällisesti tai loputtomiin) porukalla vaikka mammojakin on paikalla. Mutta, pakko myöntää että tuoreena äitinä on aivan ihanaa jakaa näitä itselle uusia asioita vauvasta ja siihen liittyvästä elämästä ystävän kanssa. Tärkeän tapahtuman haluaa jakaa tärkeiden ihmisten kanssa. Tottakai täytyy myös muistaa kysyä (ja kuunnella) kuinka ystävä voi.

Bell

Oma elämäntilanne vaan puhututtaa ihmistä eniten.Kannattaisi vaan muistaa ettei kokoajan jauha omia niin niin ihania lapsia,lapsenlapsia,lomamuistoja tai mikä milloinkin on itselle tärkeää.Kysy ja kuuntele toisenkin kuulumisia

Äiti & vauva 9kk

Kuplassa ei tapahdu muuta kun 24/7 sitä lapsiarkea. Kyllä se uusi äitikin haluaisi kertoa kreisejä bilejuttija. Niitä ei vaan valitettavasti ole.
Älä osallistu "äitien rentoutuspäivään”, jos et ole äiti :D
Tsemppiä!

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat