Anu Panula hoitaa Alzheimeria sairastavaa puolisoaan: "Tuntuu tärkeältä auttaa, kun rakastaa. Niin yksinkertaista se on."

"Et sä mulle mikään taakka ole. Tyyppi. Heppuli", Anu Panula sanoo puolisolleen Hannu Kahiluodolle.

Anu Panula haluaa hoitaa Alzheimeria sairastavaa puolisoaan itse, vaikka hermot välillä koetuksella ovatkin. "Olen ajatellut, että pidän Hannun kotona niin kauan kuin hän muistaa minut."Lue koko juttu

Anu Panula hoitaa Alzheimeria sairastavaa puolisoaan: "Tuntuu tärkeältä auttaa, kun rakastaa. Niin yksinkertaista se on."

Kommentit (4)

Miana

Voi teitä! Ihanasti rakkaudella💝Mutta on se surullista kantaa. Voimia kaikille teille. Kunpa ei olisi tällaisia sairauksia.
Halaus!

• ylös 10
  • alas 3
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Raskasta oli varmaan muistisairaan miehen hoitaminen, kun Anu Panulalla itselläänkin oli pitkäaikaissairaus.

Tia.A, 68v.

Kiitos julkiasitte artikelin.ennen kaikea kiitos Anulle,toi esille alzmer tautia.Itse olin täysin umikko kun kohtasin kaksi alzmerpotilasta.Heillä ei viellä ollut diakonisoitu tauti.toinen oli ihana " mummo" joka oli ystäväni ja se puutuva äiti " 16 vuotta  minulle!Päivitäin omalla ajallani kun kerkisin kohtasin hänet tuon mummon,jonka persoona alkoi muutua,olin ?Hämilläni ihmessäni monesta asiasta ja hänen puheet,käytös siinä ystävänä.Kuin pyrein autta minkä kykenin.Toinen oli mutkan kautta suku mies. johon minun pyydetin,kun lähiomaisella ei voimia ja paljon sairauksia.Hänen persoona onneksi oli kiltti koko matkan 5 vuotta. Mumosta tuli akresivininen ahdistunut.ymm. Oli joitan kukausia en mumolle jaksanut mennä hyvällä tahdollakaan.Kun en käsitänyt asioita ulkopuolisena.Autoin kumpaakin palkatomasti ,omasta tahdostani kun oli mahdolisuus. mumolla kun tuli diaknoosi ja lääkitys,uskalsin mennä,kun siellä aina oli mumon vanha sisko läsnä 24/7 h. Sain sieltä esiteitä lukea mikä tauti on.Osasin siis suhtautua paremin mutkankautta sukua olevan miehen kanssa.Eikä hän rasite ollut.Kun päivitäin kävin,en ollut vastuu henkilö!Molemat nukuivat iki uneen ajalaan,alzmer taudin vieminä,Kuniotan ääretömästi koti hoitoa,heidän arvokas työ.Näinhä sen livenä,kaksi eri aluetta!Mutta perään kuulutan enempi infoa niille jotka kotihoito näkee ystävä on ja kirjaisausta ystävästä heidän kansiot.Ei oletusta ovat palkalla.Myös se omoni ystävä jää tuntemattomaan.Kun vanhukset joutuu palativiseen hoitoon.Kun eivät ole kirjoissa kansissa ystävästä vältämättä ei kerota mitään ja ja ystävä ei voi olla enää läsnä,kun ei tiedä missä se toinen on.Kukaan ei kerro,syystä tai toisesta.Ystävä kun on sen ilaispalvelun suorittanut,häntä ei tarvita enää,kun kuvaan tulee palativinen hoito. Minä sain kulkea koko matkan rinalla heidän.alussa tieto takkuili,mihin henkilö katosi?Täytyy myönttä voimani ei enää kestäisi kolmatta esim.ystävä jolla todetaisin alzmer.Minä sinä päivänä katoaisin..Mutta haluan kiitää ja kumartaa mahtavaa koti hoitoa. Usein heitä haukuu ja moitii ne jotka eivät läsnä ole siinä arjessa.Vaan luurin takana ja alzmer potilas voi puhua ihan mitä satuu puhelin,puuta heinää sille luurin takana olevalle lähiomaiselle.Kuin muutenkin kun tauti etenee.Kiitos viellä artikeli.Oli koskettava ja niin totta.anteeksi jos on teksti virheet,luki häiriöisenä ne en näe.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat