Muistatko Noidan käsikirjan? Nämä 10 lastenkirjaa traumatisoivat nykyiset nelikymppiset

Osa lapsena luetuista kirjoista vei yöunet (sängyn yläpuolelle saattaisi ilmaantua kaamea leijuva pää), osa sai tekemään elinikäisen selibaattilupauksen.Lue koko juttu

Kommentit (5)

Mustikkamummo

Veljeni Leijonamieli oli aivan ihana samoin kuin Salainen puutarha. Löysin kyllä Kamasutran mutta en kerinnyt edes katsoa kun isä yllätti.

traumatisoitunut äiti

Unohditte Babarin. Norsunpoikasen äidinhän metsästäjät ampuivat heti ensi sivuilla! Vaikea enää lopettaa lukemista siihen  kun sivu on jo auki ja lapsi näkee kuvat!

Arkkupöllö

8 vuotiaana koitin lainata michael birdin Noidan käsikirjaa ja sainki ton toisen tilalle. Hetken toi kansi oli kauhee mut tykästyin sisältöön. Että se traumatisointi ei kestänyt kauaa. Kotona olikin sitten sellainen ongelma, että tiesin joutuvani ongelmiin kirjan kannen takia jos vanhemmat näkevät sen, joten pidin sen piilossa ja luin sitä kun vanhemmat eivät olleet paikalla ja palautin kirjan. Lainasin sitä sitten uudelleen aina kun teki mieli lukea sitä tai kun näin sen kirjastoauton hyllyssä.

Olin 8 tai 11 kun lainasin Stephen Kingin Ihmissuden vuosikirjan ja rakastuin siihen. -Salaa tietenkin. Tässä kirjassa oli ja on edelleen värikuvat, jotka eivät sovi heikkohermoisille, tai kukkahattutädeille ja -sedille. Eihän näitä kirjoja lapset saaneet lukea. Lukivatpa kuitenkin. ;)

Listalta puuttuu Suomen kansan myytillisiä tarinoita kirja, joka oli aivan omaa luokkaansa. Kuten nimi viittaa, suomalaisiin perinnetarinoihin aaveista, haltioista, maahisista, peikoista ja piruista.

Babaria luin kanssa, mutta en muista koko Babarin äidin ampumista.

Se vain sääli ettei Scary Godmotheria koskaan käännetty suomeksi, eikä sitä ollut saatavilla kun olin pieni.

Ja jäikö niitä traumoja sitten? Ei.

Vierailija

Noidan käsikirja on kyl ylivoimaisesti paras kirja mitä oon lukenu, ei se pelottanu sillon ala-asteella mut mielenkiintoisin kirja kuitenki oli, ny täytyis metsästää tää uusinta painos takas itelle, mulla oli tää kun se lainakirja jäi mulle mut tosin on hukkunu johonkin?

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat