Älä heitä pelargoneja pois syksyllä – näin ne säilyvät talven yli ensi kevääseen

Pelargoni voi talvella kadottaa kauneutensa, mutta herätä ihanaan kukkaloistoon taas ensi kesänä.

Kun pelargonit syksyllä tekevät tilaa kanerville, älä turhaan heitä pelargoneja menemään. Pelargoni on monivuotinen kasvi, joka kestää näillä ohjeilla helposti yli talven ja puhkeaa kukkaan taas ensi vuonna.Lue koko juttu

Kommentit (6)

Vierailija

Olen miettinyt, selviääköhän pelargoni talven yli autotallissa, jossa on vain pieni ikkuna? Ehkä kokeilen. Ja varon kastelemasta liikaa nyt kun luin, kuinka vähä vesi riittää.

riituska

Joka syksy pistän n.20kpl pelakoita talvehtimaan ,täysin pimeään varastoon jossa on vain n.+5 lämpöä.Pari kertaa kastelen talven aikana ja hyvin ovat pärjänneet.Olen ne leikannut vähän ennen talvehtimista ja keväällä leikkaan lisää.

Vierailija

Kyllä säilyy. Olen talvettanut pelargonit autotallissa melko vähässä valossa. Viileää saa olla, kunhan ei mene pakkasen puolelle.

Vierailija

Useita vuosia ollaan säilytetty pelargonit kerrostalon kylmäkellarissa. Joka kuukausi käyty antamassa tilkka vettä. Maaliskuun alussa leikataan, vaihdetaan mullat ja otetaan ikkunoille. Kesällä kukkivat runsaasti.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat