Miksi hiukseni harmaantuvat alle nelikymppisenä? Taustalla kenties geenit, sairaus tai stressi

klo 10:03 | 5.10.2017
Vanhemmiten hiuksemme harmaantuvat. Mutta pitääkö olla huolissaan, jos ensimmäinen harmaa hius ilmestyy jo 30-vuotiaana?Lue koko juttu
Stressaava parisuhde, vainoaminen ja jatkuvassa pelossa eläminen vei värit hiuksista, nyt ollaan ihan harmaata vaan.
Nimimerkki Vierailija, kuulostaapa kamalalta, ja todisteelta siitä, mistä jutussakin puhuttiin: stressaava elämäntilanne voi tosiaankin vaikuttaa elimistöön niin, että hiuksetkin reagoivat. Olen kuullut jopa ihmisestä, jonka hiukset harmaantuivat yhdessä yössä, liekö sitten legendaa. Toivottavasti olet päässyt jo valoisampaan elämänvaiheeseen, voimia ja kaikkea hyvää sinulle!
Minä oon 27 vuotias toista lasta odottava nainen, joka huomannut pään harmaantuneen yhtäkkiä. Myös kulmakarvoissa on harmaata. En osannut odottaa harmaita hiuksia näin nuorena..
Jossakin sanottiin kuparin vaikuttavan harmaantumiseen...
Mutta netissä nyt sanotaan kaikenlaista. Ei kannata uskoa ennen kuin tutkii asiaa perinpohjaisesti. Osa lisäravinteista on myrkyllisiä.
Silloinhan hiusten olisi myös tullut kasvaa yön aikana :)
Itselläni todettiin (hyvälaatuinen) kasvain selkäytimessä vajaa vuosi sitten, vaikka tuo leikattiin nyt pois niin veikkaan kipujen ja lääkityksen harmaantaneen minut. Parran lisäksi hiukset ovat harmaantuneet reilusti nyt viimeisen vuoden aikana.
Huolestunut äiti. Tytöllöni alkoi tulla harmaita jo alle 20 vuotiaana. Nyt niitä on jo aika paljon. mistä voi olla kyse? Kun verikokeessa ei mitään poikkeavaa!