Lukijan kirje: Äitiys nielaisi ystäväni

Kaipaan sitä, että voisin tavata ystäväni ystävän roolissa. Kuulla, mitä hänelle itselleen kuuluu, ja kertoa, mitä minulle kuuluu. Jossain äitiyden alla täytyy vielä olla se sama ihminen.Lue koko juttu

Kommentit (2)

Vierailija

Niinpä, ihminen on aina muutakin kuin äiti/isä/puoliso/ ammattinsa edustaja/ ikäisensä... jne.  Tietysti elämäntapahtumat tuppaavat dominoimaan: juuri rakastunut puhuu rakkaastaan, juuri lapsen saanut lapsestaan, uuden työn saanut työstään. Helposti ainakin näin käy. Vähän kummastelen miksi sinut on kutsuttu ”äitien rentoutuspäivään”? Äiti –sana on tuossa keulassa ja varmaan hallitsee tilaisuuden sisältöäkin. Miksi et ottaisi puheeksi ystäviesi kanssa sen että kaipaat heidän ydinminuuttaan ja juttelua siitä, mitä heille itselleen kuuluu? Miten he ovat kokeneet esim. sen elämänmuutoksen, mitä lapsen saanti on tuonut.  Parisuhteessakin ihminen elää myös ihan omaa elämäänsä, niin myös vanhempana: oma elämäntie kulkee eteenpäin, matkakavereita siihen voi liittyä monenlaisia.

lehtivihreä

Etenkin perheenäidit joissa on isällä taipumusta työnarkomaniaan, huomaa että äidit vähänniinkuin "ripustautuvat" lapsiinsa, ei muusta osaa puhuakaan kuin mitä se ja se lapsi teki, kuinka hyviä arvosanoja esikoinen onkaan nyt saanut. Olen tullut siihen tulokseen että sitä varmaan häpeää kun perheenisää ei saa äitikään osallistumaan mihinkään "tavallisiin" arkitoimintoihin ,esim sunnuntaivaunutteluihin perheen pienimpien kanssa ,saatikka perheen yhteiseen ruokakauppareissuun. Nämä äidit myös herkästi katkeroituvat ja arvostelevat selän takana niitä äitejä jotka saa "omaa aikaa" esim. teatterissa tai kauneushoitolassa käyntiin .Itse tunsin vuosia sitten tuollaisen äidin, joka sitten ei suostunut ottamaan lastenhoitoapukakaan vastaan ,kun oli aina hampaat irvessä tottunut tekemään kaiken itse. Burt out oli lopputulos, koska ei huomioinut 8v itseään ollenkaan. Nyt saa lapset nauttia isänsä seurasta onneksi edes 1 päivän viikossa, sen verran tapaus on herätteli perheen työnarkomaani -isää

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat