Menen kampaajalle suunnilleen yhtä mielelläni kuin hammaslääkäriin

klo 7:02 | 9.11.2017
TÄTÄ MIELTÄ. Parikymmentä vuotta uskottelin itselleni, että kampaajalla käymisestä kuuluu nauttia. Olen kovasti yrittänyt miettiä, miksen nauti, kirjoittaa Salla Stotesbury.Lue koko juttu
Sivut
Well... En käy kampaajalla ollenkaan! Minulla on olkapäille ulottuvat paksut, suorat hiukset ja otsatukka. Otsatukan leikkaan itse. Tyttäreni leikkaa latvani 2 kertaa vuodessa. Säästän uskomattoman paljon rahaa!
Moni sanoo minulle, että "kampaukseni" sopii huippuhyvin persoonaani :0).
En pysty menemään kampaajalle ollenkaan. Saksin itse latvoja välillä, hiukset saavat pitää oman värinsä.
Sama! Vihaan kampaajallakäyntiä! Osittain myös siksi, että saan hiustenpesusta siellä päänsärkyä (allas painaa niskaa).
Hauska kuulla, että muitakin, jotka inhoavat kampaajalla käyntiä, luulin olevani ainoa. Hiukseni ovat lyhyet, joten joudun käymään 4-5 viikon välein, jotenkin se on vaan niin rasittavaa. Vastaavasti esimerkiksi jalkahoidossa käyminen on aina yhtä mukavaa....
jos sulle tulee pelkkä leikkaus, niin voit toki pestä hiukset valmiiksi kotona:)
Olen entiseltä nuoruuden ammatiltaan kampaaja. Minäkään en pidä kampaajalla käynnistä, ennen leikkasin itse kun oli lyhyt malli, nyt on pidempi jota on mahdoton itse siistiä.
Olen hyvin harvoin tyytyväinen kampaajan työnjälkeen, miten ihmeessä voi tulla koloja ja eri mittaiset puolisot, työn jälki on vain sinnepäin.
Joskus on kampaajan rakennekynnet raapineet päänahkaa,todella iljettävä tunne. Käytetyt pyyhkeet löyhkäävät sille että niitä on säilytetty märkänä läjässä, työvälineet ovat likaisia. Lisäksi usea kampaaja saa puheripulin jota ei jaksaisi kuunnella.
En pidä ollenkaan näiden seikkojen vuoksi kampaajalla käynneistä.
Olen aina inhonnut kampaajalla käyntiä. Ajanvaraus puhelimella on minulle vaikeaa ja niinpä olen jo pitkän aikaa käynyt leikkauttamassa hiukseni kampaamoissa joihin voi mennä ilman ajanvarausta. En pidä siitä, että hiuspohjaani hierotaan ja kampaajan kosketus tuntuu epämiellyttävälle. Olen vaivautunut koko kampaajalla käynnin ajan ja helpotus on suuri kun voin lähteä kotiin.
Itselleni kampaajalla käynti on pakko, koska takaa en itse osaa leikata. Pidän polkkatukkaa, pituus vaihtelee ja otsatukan leikkaan itse.
Kiusallista on, jos kampaaja juoruaa muista ihmisistä ja utelee. Pyytämääni hiusten tasaukseen kuluu 15 min. Ei juoruilua, ei pesua, ei kemikaaleja, ei föönausta. Hinta yleensä 25 - 30 €. Kiitän, maksan ja poistun.
Mieheni käydessä, hänen hiuksensa pestään, sivut lyhennetään, korvalliset ja niska rajataan, päällinen leikataan muotoon saksilla, föönataan ja laitetaan jotain tuoksuvaa tököttiä hiusten yläosaan. Hinta vaihtelee 20-25 €. Mielenkiintoinen ero!
Vaihtelen kampaamoja ja yritän päästä 15 min. toimenpiteeseen ohimennen ilman ajanvarausta. Joskus onnistuu, joskus ei.
Yllättävän usein kampaamoympäristö on likainen, nuhjuinen ja pölyinen. Nurkissa asiakkaankin silmissä on hyljättyä samaa tavaraa vuodesta toiseen ja esillä on myytävää "rojua", joka myynti ei tunnu onnistuvan. Näyteikkuna pesemättä.
Ympäristöä on sisustettu koristeilla ja tekokukilla, jotka ovat pölyn peitossa. Asiakkaan edessä olevalla pöydällä esillä päältä nuhjuisia ja likaisia tuotteita ja vanhoja lehtiä liikaakin. Asiakkaan vieressä oleva "kampaajan tavarakori", jota ei selvästi ole puhdistettu perusteellisesti pitkiin aikoihin. Pyyhe, jota käytetään, on selvästi ollut käytössä jo edellisellä asiakkaalla, ja sitä edellisellä ja sitä edelliselle (?)
Yrittäjä on ilmeisesti tottunut ympäristöönsä, mutta asiakkaalle tämä saattaa epäsiisteys voi olla vastenmielinen.
Minä taas käyn mielelläni kampaajalla Japanissa. Onneksi mulla on vuosittain 1-2 työmatkaa sinne. Muuten menen Suomessa kampaamokouluun, koska en koe suomalaisia kampaajia niin hyviksi, että viitsisin paljon rahaa moisesta maksaa. Joo ja mä nautin kyllä rauhallisesta hiusteni käsittelystä ja hieronnasta ja Japanissahan kampaamokäyntiin kuuluu 5 minuutin hartiahieronta. Inhoan sitä suomalaiskampaamoiden hoppua ja sitä että revitään kipeästi tukka auki. Kampaamokoulussa taas on aikaa ottaa asiat rauhallisesti.
Juu ja sitten jos jutella pitää, olisi kiva, jos juttu osattaisiin pitää yleistasolla. Kokemusta on yhdestä jalkahoitajasta, joka alkoi jakaa persupropagandaa. No menetti yhden punaviherasiakkaan, ja varmaan muitakin, koska kerroin kaikille kavereille tästä, mutta jospa se ei hänen pussissaan tunnu.
Hiukset voi pestä jo kotona, niin kampaajalla riittää kostutus suihkupullosta. Itsellä ei ole mitään kampaajaa vastaan, se ärsyttää kyllä, jos hän föönailee hiuksia liikaa ja liian kauan. Itse kun en koskaan niitä laita sen enempää, pesu ja muotoon harjaus ja annan kuivua. Se on siinä.
En koskaan pesetä tukkaani kampaajalla. Yleensä olen pesenyt edellisenä iltanan ennen nukkumaanmenoa ja en laita mitään aineita päähän (yleensä käytän vaan kiinnettä) ennen kampaajakäyntiä. Sinne vaan leikkauttamaan tukka ja pois. Menee siinäkin joskus tunti, mikä on liikaa.. argh. Mulla pitkä tukka ja pitkä otsatukka, niin ei tarvi käydä kovin usein. Kannattaa kasvattaa se otsatukka, niin ei tarvi sen takia mennä niin usein ;) Ja tosiaan pesu kotona joko ennen kampaajaa tai edellisenä iltana, mut sit ei kannata aamulla laittaa mitään tököttejä tukkaan.
Mulla on niin paksu tukka, niin kastelevat yleensä silti siellä pesualtaalla, vaikka eivät pesekään. t.edellinen
Nimenomaan kampaajalla käynti on painajainen! Se pelkkä ajatus että joku vieras hieroo päänahkaa, pistää siirtämään aikaa aina kauemmaksi. Ja se kun kukaan ei ymmärrä miksi et tykkää käydä muka kampaajalla ?!! No en
Täältä ilmottautuu myös yksi, joka ei tykkää kampaamokäynneistä, hieronnasta, kauneushoidoista yhtään enempää kuin hammaslääkäristä tai gynekologistakaan. En tiedä mistä tällainen on tullut, mutta kaikki liittyy kuitenkin jollain tapaa vieraalta ihmiseltä tulevaan kosketukseen. Itseasiassa en kyllä pidä muutenkaan huomion keskipisteenä olosta; en halunnut polttareita, nuorempana yllätyssynttäreitä tai vauvakutsuja, ihan kamala painajainen, jos joku yrittäisi ilahduttaa minut jollain vastaavalla yllätyksellä. Minulla on laaja kaveripiiri ja muutama hyvä ystävä, töissä olen asiakaspalvelutehtävissä esimiehenä ja saan kuitenkin kiitosta asiakaspalvelutaidoista, eli ei tässä ylläkirjoittamastani huolimatta mitään mörrimöykkyjä olla.
Onpa mukava että meitä on näinkin paljon! Vuosikausia värjäsin tukkani itse ja leikkautin latvan ulkomaanmatkoilla, mutta sitten löytyi lopulta mukava kampaaja ja nyt käynnit ovatkin muuttuneet ihan mukaviksi. Edelleenkään en käy jalkahoidossa, kun en pidä siitä, että joudun olemaan pari tuntia siinä tarkkailtavana, enkä kasvohoidoissa myöskään. Lääkärikäynnit ovat piinaa - poikkeuksena tuttu hammaslääkäri - kammoan sitä, että kuunnellaan ja kysellään yksityisasioita, tosin en ole yli 70-v. iästä huolimatta ollut vakavasti sairaana eli jos sellainen sattuisi kohdalle, voisi mieli muuttua.
Olen keski-ikäinen nainen, ja olen käynyt kampaajalla vain pari kertaa elämäni aikana. Viimeisimmästä käynnistä on yli 17 v.
Minulla on paksut, takamuksen päälle ulottuvat hiukset.
Ei ole pääasia kuinka usein käy kampaajan luona jos olenkaan.Oikein on että ei puhu isestään,tukastaan kuin kuinka paksu tai pitkä se on.Oikein on että tukka on naisen "kruunu".Pitkä tai lyhyt,otsatukka tai ei jne.Olemus kokonaisuudessaan on tärkein!
No niin,siinä se tuli taasin.Kun ihailee itsensä ilman loppua.Kaikki ei ole tukasta kiinni ja ei kampaajasta.Mikäli ihminen vahvalla tukallaan,avaa suunsa,puhuu paljon ja kovaa,kulkee "kummallisesti",aina dominoiva.Silloin tukalla ei tämän henkilön kanssa,auta,olemukselle.Päinvastoin.Kokonaisuus,pettää.Toivon hyvää tukankasvua,teille.
En ihaile itseäni, vaikka mainitsinkin, että on vahva tukka.En puhu paljon enkä kovaa.En myöskään ole dominoiva.
Sivut