Lukijan kirje: Koirat vievät mökkirauhan

Uusien mökkinaapureiden koirat haukkuvat koko ajan.Lue koko juttu

Kommentit (8)

Metsä-Maija

Nykyiset mökkitontit on liian lähekkäin. Ihan sama kun mä ärsyynnyt näistä lasten trampoliineista, joissa pomppii ja kiljuu koko suvun kersat. Se siitä luonnonrauhasta. Jos hyvällä sanominen ei auta, sitten on vedettävä isot keinot kehiin. Pistä ulos isot kaiuttimet ja kirkonpolttoheviä täysillä soimaan. Kun tulevat valittamaan, niin ehdotat keskustelua hyvässä hengessä ja molempia tyydyttävästä ratkaisusta.

Osanottoni

Naapurisopu on varmaan tämän maailmankaikkeuden herkin ja ehkä harvinaisinkin luonnonvara. Ymmärrän hyvin, sillä meillä oli muutama vuosi sitten jatkuvasti äänekästä musiikkia soittavat mökkinaapuri murrosikäiset lapset.  Koirat ovat varmsti vielä raastavampaa.

Minä kävin ensin pari kertaa valittamassa melusta ja lopulta marssin sisään heidän juhliinsa ja vedin kaiuttimista johdot irti.

Yksi keino naapurin havahduttamiseen on oma lääke. Onko teillä suvussa koiria. Lainatkaa mahdollisimman kovaääninen ja usuttakaa haukkumaan muutaman kerran malliksi. Tai nauhoittakaa naapurin omien koirien melu ja laittakaa soimaan mökin portailta hyvistä kaiuttimista.

Puhe ei naapuria useinkaan vakuuta. Päinvastoin.

Meillä onneksi naapurin murkut kasvoivat aikuisiksi. Joko he eivät enää käy mökillä tai musiikkimaku on muuttunut.

Vierailija

Minun mielestä toi on kotirauhan rikkomista. Mitäs, jos te esim. soittaisitte kovalla musiikkia kokojan tai viulua. En ymmärrä miten koiran yhtäjaksoinen räksytys on sallittua. Koirat on kivoja, mutta räksyttävät koirat ei ja niitä tuntuu olevan vähän joka paikassa nykyään. Kumma juttu on se ettei omistajia itseään häiritse räksytys. Itse en jaksaisi kuunnella moista meteliä viisi minuuttia kauempaa.

Arnold

Radio soimaan ulos niin että koiran haukunta hukkuu radion ääneen.
Naapurisi taitaa olla itseään täynnä ettei huomaa muita.
Anna palaa!

Vierailija

Haukunestomökki ulkokäyttöön. Löytyy eläinkaupoista. Päästää äänen, jota koirat vihaa ja lakkaa haukkumasta. Ja poliisi

Ria Hafren
Seuraa 
Liittynyt17.8.2015

Olisi mielenkiintoista tietää mitä laki sanoo moisesta kotirauhan rikkomisesta? Ottakaa selvää. - Jos hyvä ei auta, täytyy ottaa kovemmat keinot kehiin.
Kerrostalossa tuosta voi saada häädön. - Meillä oli kerran naapuri, jonka koira haukkui aamusta iltaa. Kun hyvä ei auttanut, otin yhteyttä poliisiin. He puuttuivat asiaan. Sanoivat naapureillemme: "Joko koira lopettaa haukkumisen, tai me otamme sen huostaan." Naapurit antoivat koiran toisen vanhemmille.
Ei kai maallakaan saa häiritä naapureita miten vain.

Mitta tuli täyteen!

Oli sama ongelma. Memtii laituri päähä ja ulvottii ja räksytettii koiralle takasi. Koira väsy neljältä yöllä. Me ei. Jatkettii vielä pari tuntia. Seuraavan yön rakki oli sisällä. Alko vissii häirihtee ku ei ollu oma koira mikä räksytti.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat