Lukijan kirje: Miehiäkin kohdellaan asiattomasti

Ei tulisi kuuloonkaan, että miehet puhuisivat työpaikalla samalla tavalla naisille kuin mitä me miehet saamme kuulla naisilta. Naisten härskit puheet tuntuvat olevan vain hyvä vitsi.Lue koko juttu

Kommentit (5)

Siistittäiskö suut

Meidän osastolla on 7 naista ja 1 mies, ja täytyy todeta että palavereissa huulenheitto on tuota tyyliä mitä kirjoittaja kirjoittaa. Minuakin välillä kyllästyttää se lähinnä muutaman naisen 2-mielinen vitseily,ja olen miettinyt, mitähän se ainoa mies oikeasti ajattelee. Hän nauraa kyllä mukana, välillä posket punastuen, mutta mikä olisi hänen vaihtoehtonsa? Jos ei naura tai jos jopa paheksuisi saisi tiukkapipon leiman.

Paljon jo elämää nähnyt nainen

Vihdoinkin mies itse ottaa tämän asian esille. Itsekin naisena olen ajatellut,kuinka yksipuolista seksuaalisen häirinnän käsittely on. Kokevatko miehet että, jos he avaavat suunsa, heidät lynkataan ajatuksineen pystyyn. Vai olemmeko ajautumassa tilanteeseen, jossa on vain yksi totuus, "naisen totuus". Miesten on kestettävä, mitä vain, mutta auta auta armias, jos naista vain katsookin liian pitkään, on jos kyseessä "seksuaalinen häirintä", riippumatta siitä, että pukeutumisessaan naisella voi olla melkeinpä rinnat paljaana.

Nyt jo keski-ikäisenä naisena saan harvemmin "nauttia" miesten ihailevista katseista, mutta toisin oli nuorempana. Otin katseet ja keskusteluyritykset positiivisesti vastaan ja miesten kunniaksi on sanottava, että en koskaan Suomessa enkä ulkomaillakaan kokenut mitään negatiivista miesten taholta. Jos en ollut kiinnostunut, ilmaisin kohteliaasti, etten halua lähemmin tutustua, ja aina sain olla sen jälkeen rauhassa.

Onneksi olen saanut elämässäni tavata vain toinen toistaan fiksumpia miehiä, vai lieneekö niin, että niin "metsä vastaa kuin sinne huudetaan" ?Kaikki kunnia Teille Suomen kohteliaat ja hyvin käyttäytyvät miehet, Teitä on varmaan 99% prosenttia miehistä. Olen ylpeä Teistä!

Beata

Olet siis itsekin naurajien joukossa? Aika noloa: kirjoitat tänne mutta mahdollistat mukana nauraessasi niiden kahden naisen törkeyden ja miehen kiusaamisen. 

Olen monesti ihmetellyt työpaikoilla - toki muuallakin - sitä, kuinka selän takana ollaan kovasti jotain mieltä, mutta kun tulee mahdollisuus puuttua asiaan, tuijotetaan kengänkärkiä.

elämää ymmärtävä nainen

Eli sinäkin olet fiksu, koska sinua ei ole ahdisteltu? Koska metsä vastaa niin kuin sinne huutaa? Ja kaikki jotka ovat kokeet ahdistelua, ovat vain vähän vähemmän fiksuja? En kerta kaikkiaan voi ymmärtää tuota ajattelutapaa, että jos jotain ei ole tapahtunut juuri sinulle,  niin se ei voi olla tapahtunut kenellekään muullekaan.  Kirjoituksestasi saa sen kuvan, että mies ei kuitenkaan ole itse syypää kokemaansa ahdisteluun, vain naiset, jotka ovat itse kerjänneet sitä.

Joskus voisi tehdä hyvää katsoa vähän laajemmin ympärilleen ja kuunnella muita. Ihan oikeasti kuunnella. Ja koittaa itse asettua toisen asemaan. Kaikkea ei tarvitse itse kokea, jotta voi eläytyä toisen asemaan. Minuakaan ei ole ahdisteltu, mutta se ei tarkoita että olisin jotenkin muita parempi, tai varsinkaan, että näin ollen ketään muutakaan ei varmasti ole.

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat