Lukijan kirje: Onneksi minua ei hylätty

En osaa edes kuvitella, mitä olisi tapahtunut, jos viimeisetkin ystäväni olisivat jättäneet minut.Lue koko juttu

Kommentit (2)

Hymyyn vastataan hymyllä

Sinulle kävi lopulta hyvin. Hienoa, että olet taas pystyssä ja tukevasti jaloillasi.

Metsä vastaa niin kuin sinne huutaa, sanoo vanha sananlasku. Hymyyn vastataan hymyllä ja valitukseen vastavalituksella. Lopulta valittajan läheltä kaikotaan, koska kukaan ei jaksa ja valittaminen on tarttuva tauti.

Minä kannan huonoa omaatuntoa siitä, että olen yksi kaikonneista. Ystävämme muuttui iän lisääntyessä aina vain suuremmaksi valittajaksi. Lopulta en enää jaksanut, vaan keksin tekosyitä vältää hänen luokseen menemistä. Nyt kun hän on jo edesmennyt, tunnen pienen pistoksen.

Mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi. Haluan korjata tulevaisuudessa käytöstäni vastaavassa tilanteessa.

Arja - Kodin Kuvalehti
Seuraa 
Liittynyt12.8.2014

Hymyyn vastataan hymyllä kirjoitti:
Sinulle kävi lopulta hyvin. Hienoa, että olet taas pystyssä ja tukevasti jaloillasi.

Metsä vastaa niin kuin sinne huutaa, sanoo vanha sananlasku. Hymyyn vastataan hymyllä ja valitukseen vastavalituksella. Lopulta valittajan läheltä kaikotaan, koska kukaan ei jaksa ja valittaminen on tarttuva tauti.

Minä kannan huonoa omaatuntoa siitä, että olen yksi kaikonneista. Ystävämme muuttui iän lisääntyessä aina vain suuremmaksi valittajaksi. Lopulta en enää jaksanut, vaan keksin tekosyitä vältää hänen luokseen menemistä. Nyt kun hän on jo edesmennyt, tunnen pienen pistoksen.

Mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi. Haluan korjata tulevaisuudessa käytöstäni vastaavassa tilanteessa.

Hei nimimerkki Hymyyn vastataan hymyllä - et varmasti ole yksin sen tunteen kanssa, että olisi pitänyt jotenkin jaksaa enemmän. Viisaat asiantuntijat kuitenkin sanovat, että ihmisen pitää muistaa huolehtia myös itsestään - sitten voi jaksaa auttaa toisiakin. Ja joskus ei vain jaksa, armahdetaan itseämme siitäkin. Hienoa, että sinulla on ajatuksena toimia joskus vielä toisin.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat