Onko sinunkin lähipiirissäsi ankeuttaja? 5 tapaa kohdata hänet

Yleensä ei ole kyse ilkeydestä, kun joku tölväisee ilon hetkellä. Asiantuntijan mukaan ankeuttaja kertoo näkemyksensä, sillä toivoo muiden ajattelevan samalla tavalla kuin hän.

Jotkut löytävät jotain huonoa onnenhetkistäkin. Yleensä kyse ei ole ilkeydestä tai halusta viedä toisten ilo, mutta kielteiset tunteet tarttuvat herkästi. Psykologi neuvoo, kuinka pärjäät ankeuttajan kanssa – silloinkin, kun olet sellainen itse.Lue koko juttu

Kommentit (1)

ranteet-auki

Äitini on ankeuttaja pahimmasta päästä. Ei sellaista tapahtumaa ole, josta ei jotain negatiivista löytäisi. Välillä hänen toteamuksensa ovat Stand-upia parhaimmillaan - vahinko vain ettei hän itse näe mitään hauskaa älyttömimmissäkään katastfrofiskenaarioissaan. 

Hän itse ajattelee,  että pessimisti ei pety. Niinpä! Koska hän on niin raskas ihminen, ei kukaan halua häntä mukaan mihinkään, niin ei ole sitten mihin pettyä kun saa nysvätä oman happamuutensa kanssa. Mihinkään uuteen ei myöskään kannata sännätä tai uutta ajattelutapaa yms. kokeilla, kun ei se kuitenkaan toimi...Odotettavissa - tai jo nyt nähtävissä - erittäin yksinäinen vanhuus. 

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat