Lukijan kirje: Toivoisin isompaa sijaa pojan perheen elämässä

Miniä on poikaani aktiivisempi ihmissuhteissa ja niin he ovat suuntautuneet hänen perheeseensä.Lue koko juttu

Kommentit (8)

Aada

Sinuna ottaisin suoraan puheeksi poikasi ja miniäsi kanssa, että hoitaisit lasta mielelläsi enemmänkin. Mutta molempien kanssa, ei vain poikasi kanssa, ettei tule sellaista seläntakanapuhumisen fiilistä miniällesi.

Mbl

Aadan kommentti on hyvä. Reilu ja avoin puhe kannattaa, muuten on vaarassa syntyä vastakkainasettelu. Jos he eivät silti ota asiasta vaarin et voi kuin sopeutua.

Kokemusta

Äidit ja tyttäret ovat yleensä läheisempiä kuin äidit ja pojat. Omalta äidiltä on ehkä helpompi pyytää apua kuin anopilta. Toisaalta äidin (kumman tahansa äidin) olisi hyvä pitää sopivat välit lapsensa perheeseen. Ettei käy niin, että anoppi toimii lapsensa kotona kuin omassaan. Apuun vain pyydettäessä.

Vierailija

Meillä miniän äiti ilmoitti jo alussa että yleensä äidinäidit hoitaa enemmän, sanoi myös että hän on mummi, mikäs minä olen plus kaikkea muuta sontaa. En tuputa itseäni...lapsi kasvaessaan valitsee, nään n.1xkk. Lapsenlapseni on minulle tosi rakas niinkuin poikanikin.

Vierailija

Minä puhuisin ihan suoraan miniälle ja kertoisin, että mielelläni osallistuisin enemmänkin. Mun mieheni ainakin suodattaa niin paljon informaatiota että 10%:kaan ei tule perille. Onneksi anoppi on oppinut puhumaan suoraan minulle. Missään tapauksessa ei tietenkään kannata lähteä vertailemaan. Nyt kun heille on tulossa uusi laåpsi, niin on muutenkin loistava tilaisuus kertoa, että enemmän olisi tulevaisuudessa voimavaroja käytettävissä. Voihan se olla, ettei miniä varmasti tiedä, kuinka paljon sinulla on kiinnostusta osallistua.

Vierailija

Oma, jo edesmennyt anoppini korosti vähän liikaakin tätä "puuttumattomuutta", mutta toisaalta hän ei tehnyt ikinä mitään asioita spontaanisti, joten siihen sitten sopeuduttiin. Lapset saivat käydä mummulassa niin paljon kuin halusivat, koska asuimme aika lähekkäin. Päivittäin oltiin tekemisissä, mutta kieltämättä anopin ylikorostunut varovaisuus sai välillä koomisiakin piirteitä.

Vierailija

Meillä on siitä hyvä tilanne, että molemmat mummut ja papat ovat vielä keskenään naimisissa ja elossa kaikki! Soittelemme päivittäin enkä väheksy anoppia mutta tottakai olen läheisempi äitini kanssa kuin hänen ja kysyn helposti äidiltäni neuvoja sillä hän tuntee minut parhaiten. Joskus ovat olleet kaupungilla käymässä mutta ovat sanoneet etteivät soittaneet etteivät tuppaudu liikaa. Sanoin että kerron kyllä jos on liikaa. Itsestä se on kiinni miten asiat esittää. Meillä ne sanotaan niinkuin ne on.

Vainsinävoitvaikuttaa

Toista ei voi muuttaa, mutta KUN MUUTTAA OMAA KÄYTÖSTÄ, se vaikutta toisen käytökseen.

Jos et ole tyytyväinen nykytilaan, TEE JOTAKIN TOISIN.

Peruskysymys: Mitä sinä tarvitset juuri nyt?

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat