Lukijan kirje: En halua täyttää vuosia

Kun 40 vuotta häämöttää etulasista, tuntuu, että tässäkö tämä on?Lue koko juttu

Kommentit (6)

Been there

Naiset elävät nykyisin yleensä 80-90-vuotiaiksi. Sinulla on kymmeniä vuosia elämää jäljellä. Jos et keksi, mitä uutta haluaisit (uudelle on siis reilusti aikaa), keskity elämään tätä päivää täysillä. Listaa ilon aiheita ja ajattele vastoinkäymisissä, että tästä opin jotain. Unohda ikä, elä.

pro fide

Kriisi on aina myös mahdollisuus. Mikä voisi olla se syvempi tarkoitus, jota etsit? Suosittelen esim. hengellisiin kirjoihin tutustumista, kts. kirjasuosituksia esim. Reijo Telarannan blogista. Onnellisia tulevia vuosia!

eläkeläinen

Voi, voi sentään,

minä täytän seuraavaksi 70 v eikä hirvitä yhtään. Kaikki otetaan mitä tuleman pitää.  Niin se menee. Pitää osata nauttia elämästään. Kauhistelu ei auta yhtään, kun kukaan meistä ei nuorene. Hyvät voinnit ja hymyä nassuun.

Sinisukkainen

Joskus täytät 80 vuotta, ja oudoksut nykyistä mielipidettäsi. Elämän ikävyys ei ole kiinni ikävuosista. Mieti mitä haluat elämältä, ja toteuta se kaihoilun sijasta. Elämä noin nuorena ei ole mitenkään pysähtynyt tila.

Kaija 63v

Minä pidän vanhenemisesta mutta en huomionosoituksista syntymäpäivinäni. En ole kokenut ainuttakaan ikäkriisiä. Asenne ratkaisee aina.

Käyttäjä11932
Seuraa 
Liittynyt10.3.2018

Luin Tuulin kirjoituksen ikääntymisestä ja mietin ,että KYLLÄPÄS ON Tuulilla MURHEET. Itse olen 72vuotias ja tehnyt mieheni kanssa 45 vuotta duunarin hommia pienellä palkalla eikä tuollaiset ajatukset tulleet koskaan mieleen. Mieheni kuoli vìme kesänä sairastettuaan vuosia.Kuljin mieheni tukena nämäkin vuodet.Miksi ette te nykyajan ihmiset osaa nauttia tästä hyvästä ajasta ja elämästä. Voin melko varmasti sanoa teille ,että se huono aika varmasti on sieltä tulossa. Minä asun nyt yksin ja hiljaisuus on käsinkosketeltavaa.Lähellä asuu lähisukua,mutta en voi olla kolmantena pyöränä heidän elämissään. Vuosia tulee kaikille ja se rìippuu itsestä miten ne haluaa ottaa vastaan. Onko elämä liian helppoa ja hyvää kun 40v jo rassaa. Nimim. Järki KÄTEEN!

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat