Minkä ikäisen voi jättää yöksi yksin? ”Olisin mieluummin ylivarovainen kuin luottavainen”, sanoo psykologi

Minkä ikäisen voi jättää yöksi yksin? ”Olisin mieluummin ylivarovainen kuin luottavainen”, sanoo psykologi

Teini voi haluta jäädä yksin aiemmin kuin vanhemmat malttaisivat päästää. ”Vaikka nuori olisi itse mitä mieltä tahansa, vanhemman kuuluu tehdä arvio”, MLL:n ohjelmajohtaja Marie Rautava sanoo.

MLL:n ohjelmajohtaja Marie Rautava ei jättäisi alle 16-vuotiasta yöksi yksin. ”Nuori ei voi etukäteen tietää, miltä yksin jääminen tuntuu”, hän sanoo.Lue koko juttu

Kommentit (5)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Hämmentävää, että jutussa ainoa syy sille, että lasta/nuorta ei pitäisi jättää yksin kotiin ypksi on se, että lasta saattaa pelottaa eikä hän osaa toimia yllättävissä tilanteissa. Ettekö ole kuulleet käty-bileistä? Eikö kukaan muu kuin minä ajattelisi ensimmäiseksi,että teini kutsuu talon täyteen kavereita, kun vanhemmat ovat poissa? Ja mitä tahansa voi sattua. En ikinä luottaisi omaan teiniini niin, että jättäisin yksin kotiin yöksi, hän on 15. Ehkä myöhemmin tilanne on toinen.

Vierailija

Itse 90- syntynyt muutin toiselle paikkakunnalle 16 - vuotiaana ammattikoulun vuoksi, ja niin moni muukin samalla luokalla oli tehnyt. Eikä mihinkään asuntolaan vaan vuokralle kerrostaloon. Tuntuu nyt tosi erikoiselta kun asiat muuttuneet näin paljon.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat