Lukijan kirje: Mieheni ryhtyi isäkseni

Mieheni on minua vanhempi, ja hän on alkanut ottaa eräänlaisen isä–tytär-suhteen minuun.Lue koko juttu

Kommentit (4)

Vierailija

Aikuisille lapsillenne teidän parisuhdeasiat eivät kuulu ollenkaan, hyvä ettet ole alkanut 'avautua' heille. Lapset eivät halua ottaa kantaa ja osallistua vanhempiensa parisuhdeongelmiin.

Mene itseesi

Teet hyviä kysymyksiä, mutta uskalla jatkaa loppuun asti. Useinhan metsä vastaa niin kuin sinne huutaa. Tulee mieleen, että oletko käyttäytynyt lapsen lailla, kun olet antanut miehesi "hoitaa köytännön asiat"?

Olisiko aika aikuistua ja ruveta hoitamaan perheen asioita aikuisen naisen lailla. Niin vaimot tekevät ja siitä ja vain siitä kasvaa tasa-arvoinen liitto.

Jos annat miehesi hoitaa asiat ja yrität napsia rusinat kaikista pullista, on selvää, että miehesi ajanmittaan väsyy ja alkaa kohdella sinua ansiosi mukaan. Ei parisuhteessa saa mitään lahjaksi eikä kuulu antakaan. Toimiva suhde vaatii työtä ja vaivaa ja omien mukavuusalueiden ulkopuolelle menemistä. Aina!

Kohtele miestäsi tasa-arvoisesti niin saat itse tasa-arvoista kohtelua takaisin. Haluaisitko, että miehesi käyttäytyisi kuin pikkupoika liitossanne ja odottaisi sinun ottavan äidin roolin?

Käyttäjä11823
Seuraa 
Liittynyt5.3.2018

Mene itseesi kirjoitti:
Teet hyviä kysymyksiä, mutta uskalla jatkaa loppuun asti. Useinhan metsä vastaa niin kuin sinne huutaa. Tulee mieleen, että oletko käyttäytynyt lapsen lailla, kun olet antanut miehesi "hoitaa köytännön asiat"?

Olisiko aika aikuistua ja ruveta hoitamaan perheen asioita aikuisen naisen lailla. Niin vaimot tekevät ja siitä ja vain siitä kasvaa tasa-arvoinen liitto.

Jos annat miehesi hoitaa asiat ja yrität napsia rusinat kaikista pullista, on selvää, että miehesi ajanmittaan väsyy ja alkaa kohdella sinua ansiosi mukaan. Ei parisuhteessa saa mitään lahjaksi eikä kuulu antakaan. Toimiva suhde vaatii työtä ja vaivaa ja omien mukavuusalueiden ulkopuolelle menemistä. Aina!

Kohtele miestäsi tasa-arvoisesti niin saat itse tasa-arvoista kohtelua takaisin. Haluaisitko, että miehesi käyttäytyisi kuin pikkupoika liitossanne ja odottaisi sinun ottavan äidin roolin?

Valitettavasti toisinaan tuo  lause "kohtele miestäsi tasa-arvoisesti niin saat itse tasa-arvoista kohtelua takaisin" on täyttä puppua. Vai ovatko sinun mielestäsi kaikki henkistä ja ruumiillista väkivaltaa kokeneet ihmiset kohdelleet puolisoaan huonosti? Eivät todellakaan. Toimiva suhde vaatii, että molemmat kunnioittavat ja kohtelevat toista kauniisti. Itse yritin parhaani mukaan kohdella puolisoani kauniisti, mutta minua ei todellakaan kohdeltu kauniisti. Sain osakseni karmeaa henkistä väkivaltaa, nimittelyä, raivokohtauksia, alistamista, kontrollointia, uhkailua yms.

Omalla kohdallani ainoa tapa pelastua tuosta helvetistä,  oli lähteminen. Ja se oli todellakin viisas päätös, vaikka sen toteuttaminen vaati paljon aikaa ja suunnatonta rohkeutta. 

Minua ärsyttää kommentoijan kaltaiset besserwisserit, jotka aina vaativat siltä kiltimmältä osapuolelta vielä kiltimpää käytöstä. Sen sijaan siltä toiselta, huonosti käyttäytyvältä ei kukaan vaadi yhtään mitään.

Kerro miehellesi avoimesti, mistä et pidä hänen käytöksessään ja miltä se sinusta tuntuu. Yritä saada hänet parisuhdeterapiaan. Jos mikään ei auta, lähde. 

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat