Saako villapaita ihosi kutisemaan? Asiantuntija vinkkaa, millainen villa on hellin iholle

Karkea lampaanvilla kutittaa eniten.

Villalaaduissa on eroja. Mitä hienompi kuitu, sitä vähemmän villa kutittaa.Lue koko juttu

Kommentit (6)

Herkkis123

Merinovillasta sanotaan usein, että se ei kutita. Erehdyin sitten sen kummemmin ajattelematta ostamaan itselleni kalliin merinovillakerraston kylmiä ulkoilupäiviä ajatellen, vaikka tottumuksesta jo tiesin että ns. normaali villa ei saa ihoani koskettaa. Käyttämättä on jäänyt merinokerrastokin, sen verran inhottavalta ja kutittavalta se ihoa vasten tuntuu. Kaikille ei siis tosiaan edes merino sovi. Onneksi on puuvilla :)

Arja - Kodin Kuvalehti
Seuraa 
Liittynyt12.8.2014

Herkkis123 kirjoitti:
Merinovillasta sanotaan usein, että se ei kutita. Erehdyin sitten sen kummemmin ajattelematta ostamaan itselleni kalliin merinovillakerraston kylmiä ulkoilupäiviä ajatellen, vaikka tottumuksesta jo tiesin että ns. normaali villa ei saa ihoani koskettaa. Käyttämättä on jäänyt merinokerrastokin, sen verran inhottavalta ja kutittavalta se ihoa vasten tuntuu. Kaikille ei siis tosiaan edes merino sovi. Onneksi on puuvilla :)

Hei Herkkis123, voi miten kurjaa! Oletko kokeillut, auttaisiko kerraston peseminen? Mutta voi olla tosiaan noinkin, ettei merinovillakaan sitten sovi kaikille.

ei kutita enää

Hei Herkkis123,

oletko kokeillut Tamsilkin villasilkkiä? Minä kärsin atooppisesesta ihosta, mutta olen lankoja kokeillessani todennut niissä olevan valtavasti eroja. Esim. alpakan villa ei kutita, ei myöskään villasilkki. Tilasin Tamsilkin verkkokaupasta villasilkistä valmistetun aluspaidan ja legginsit: tosi ihanat käytössä, enkä muita aio jatkossa edes kokeilla! Tuotteita saa myös Prismasta. Kokeilepa!

Myös allerginen

Herkkis123 kirjoitti:

Uusi merinovillakerrasto kannattaa pestä ja käsitellä villanhoitoaineella (esim. Sonett lanoliinipitoinen villanhoitoaine) ennen käyttöönottoa. Näin ainakin minä hyvinkin atooppisena olen pitänyt merinokerrastoa menestyksekkäästi. 

Dermasilk

Silkki voi sopia ja lämmittää jonkin verran. Myös silkkivilla voi sopia atoopikolle. On olemassa sillkialusasuja jotka on tehty erikoisneuleesta ja sopivat useimmille atoopikoille ja voivat jopa parantaa ihottuman. Sopivat hyvin vauvoille myös. Itse olemme kokeilleet näitä alusasuja hyvällä menestyksellä taaperolle joka kärsi hirveästä kutinasta. Ostimme ne ruotsalaisesta Dermasilk- verkkokaupasta. Kalliita mutta hintansa arvoisia ja ihotautilääkäritkin suosittelevat.

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat