12 syytä, joiden vuoksi pohjalainen on paras puoliso

Aina ei mene kuin elokuvissa. Pohjalaiset ovat mainettaan parempaa aviomatskua.

Hän tietää, miten asiat ovat, eikä luovuta ensimmäisen vastoinkäymisen tullen. Listasimme 12 syytä, joiden vuoksi pohjalainen on paras puoliso.Lue koko juttu

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Härmäläistä sukua oleva mieheni on pohjalainen, joka heti tilaisuuden tullen ryhtyi pettäjäksi, en anna mitään arvoa hänenlaiselleen, hylkäsi nuoremman tyttärenkin, koska tämä oli perheen toinen tytär.

Pekka lapualainen

Muunsuomalainen ei ymmärrä, että pohjalaisen uholta näyttävään sanailuun sisältyy huumori. Ottavat toresta! Justiinsa paras esimerkki tästä on sanonta: mikä ristus ny o ku ei aharista!

tuuliajolla

Minulla oli pohjalainen äiti ja hän oli avoin, rohkea ja yritteliäs ja niitä ominaisuuksia savolaisessa ympäristössä oli vaikea kantaa. Täysin isän vastakohta ja isäni taas hidas ja puhumaton viileä savolainen.

bc

Mikä se semmonen viilee ja hidas savolainen on? Ei kuulosta yhtään tutulta. Savolainen on iloinen, äänekäs ja positiivinen. Huumorin tosin moni mieltää jostain syystä (tahallaanko?: vittuiluksi.

Vierailija

Minäkin olen paljasjalkainen pohjalainen enkä lähde täältä kulumallakaan! Puoliso on myös pohjalainen ja hyvin on toimeen tultu, kesäkuussa on hopeahäät. Pohjalainen poikamme kelpasi hyvin vävyksi keskisuomalaisen sukuun ja tytär taitaa lähteä Hämeeseen. Lähisuvussa pettäjät ja lähtijät ovat kyllä olleet muualta löydettyjä puolisoita - ehkä pohjalaista vain ymmärtää parhaiten toinen pohjalainen.

Vierailija

olen syntynyt seinäjoen seudulla, asunut siellä 20 vuotta ja kyllä pohjalaiset (varsinkin naiset) on kieroista kierompia. puukkoa tulee kyllä selkään, ei voi luottaa.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat