12 syytä, joiden vuoksi pohjalainen on paras puoliso

klo 12:14 | 13.2.2018
Hän tietää, miten asiat ovat, eikä luovuta ensimmäisen vastoinkäymisen tullen. Listasimme 12 syytä, joiden vuoksi pohjalainen on paras puoliso.Lue koko juttu
Hän tietää, miten asiat ovat, eikä luovuta ensimmäisen vastoinkäymisen tullen. Listasimme 12 syytä, joiden vuoksi pohjalainen on paras puoliso.Lue koko juttu
Ladataan...
Sivut
Nottas tierätte!
Härmäläistä sukua oleva mieheni on pohjalainen, joka heti tilaisuuden tullen ryhtyi pettäjäksi, en anna mitään arvoa hänenlaiselleen, hylkäsi nuoremman tyttärenkin, koska tämä oli perheen toinen tytär.
Muunsuomalainen ei ymmärrä, että pohjalaisen uholta näyttävään sanailuun sisältyy huumori. Ottavat toresta! Justiinsa paras esimerkki tästä on sanonta: mikä ristus ny o ku ei aharista!
Eipähä pettäny kummä sanon.
Minulla oli pohjalainen äiti ja hän oli avoin, rohkea ja yritteliäs ja niitä ominaisuuksia savolaisessa ympäristössä oli vaikea kantaa. Täysin isän vastakohta ja isäni taas hidas ja puhumaton viileä savolainen.
Jahas. Joku hesalainen päässy purkamaan länsimetron myöhästymistä. Teidänlaasia ei jaksa edes pohojalaaset.
Moon tiänny nua jo kauan! Turha niitä tänne o kirijootella.
Eiköhän tuollaisella käytökselle löydy ihan diagnoosikin ja hoitoonohjaus onnistunee vielä näin säästö-Suomessakin... :P
Oliskohan siellä Pohojanmaalla vielä vapaana yhtään naista? Tarvittaisiin Lappiin semmoista reipasta emäntää
Mikä se semmonen viilee ja hidas savolainen on? Ei kuulosta yhtään tutulta. Savolainen on iloinen, äänekäs ja positiivinen. Huumorin tosin moni mieltää jostain syystä (tahallaanko?: vittuiluksi.
Pohjalaisia mätämunia löytyy aina. Oma mies pettäjä ja valehtelija, suoruudesta ja selkärangasta ei tietoakaan.
Olen paljasjalkainen pohjalainen ja lähdin sieltä karkuun niin nopeasti kuin pääsin! Juuri tuossa listatuista syistä.
Minäkin olen paljasjalkainen pohjalainen enkä lähde täältä kulumallakaan! Puoliso on myös pohjalainen ja hyvin on toimeen tultu, kesäkuussa on hopeahäät. Pohjalainen poikamme kelpasi hyvin vävyksi keskisuomalaisen sukuun ja tytär taitaa lähteä Hämeeseen. Lähisuvussa pettäjät ja lähtijät ovat kyllä olleet muualta löydettyjä puolisoita - ehkä pohjalaista vain ymmärtää parhaiten toinen pohjalainen.
olen syntynyt seinäjoen seudulla, asunut siellä 20 vuotta ja kyllä pohjalaiset (varsinkin naiset) on kieroista kierompia. puukkoa tulee kyllä selkään, ei voi luottaa.
Nuohan on haittapuolia eikä hyviä puolia...??? ?
"Mun kansani on helppo olla - on niin ko mä sanon"
Jos hieman hiuksia haljotaan tähän väliin: Josko se onki Etelä-Pohjanmaata se Seinäjoki? Oon huomannu saman välillä, enkä siks ole halunnut muuttaa e-p:lle. Mutta kussakin kyläpahasessa on omat pahanpuhujansa, ei sen puoleen.
Se on justihin näin. Ei olla turhaa oltu naimisis 42 vuatta. Tilanne ei oo näinä vuosina muuttunu miksikää, joten ei oo tarvinnu jankuttaa rakkauresta. Tarpeellinen tuli sanottua kun tavattihin Suurlavalla 1971.
Näköjää pohojalaisuus on rajattu vaan etelä-pohojalaisiin. Uhua sielä kyllä löytyy ja intua.
Mutta sitte ku pittää toimia, nii etelä-pohojalaiset on saunan eesä.
Me keski/pohojospohojalaiset ollaa saunan takana.
Se siittä uhuamisesta.
Pohjois- ja Etelä-Pohjanmaa välillä on eroja vaan vai liekö missään niin valtavia eroja. Omalla alueella oli vaikia kasvaa terveeseen itsetuntoon minkä sai vasta kun muutti Lappiin opiskelemaan. Vaan nyt jälkikäteen ajateltuna vaikiassa lapsuudessa on etunsa siinä että kasvo vahavaksi. Vakavuuesta kasvaa ulos jos pohjalainen pitää mielensä avoinna eikä pelkää tutustua muihinkin kulttuureihin. Meiän kotikylällä ongelmista moni varmaan johtu siitä että vaimo tai mies otettiin aina samalta kylältä ja toisin tekeville tehtiin selväksi että ei kuulu joukkoon. Mutta pääasiassa omalla kokemuksella ihmiset oli ainakin vanhemmassa polvessa rehellistä sakkia vaikka lapsia ois mun puolesta saanu viiä saunan taakse pikkusen usiammin..ite sentään sain Koivuniemen herrasta kuulla ja oikeasti kuria kotona. Siksi kai on jaksanu olla myöhemmin myös vähän nöyrempi muita ihmisiä kohtaan vaikka aina voi kehityä vielä enemmänkin. Periksi ei kyllä anneta.
Sivut