”Koira on ainoa ystäväni” – 3 tarinaa yksinäisyydestä ja koirista

Koirilla on uskomaton kyky aistia tunteita ja lohduttaa, tietävät näiden koirien omistajat Katja, Jyrki ja Tytti.

Tässä ovat Erin, Jeze, Minni ja Raivo. Ne ovat omistajiensa parhaat ystävät. Ja ainoat.Lue koko juttu

Kommentit (4)

unikuvia

Tänään juuri autossa istuessani mietin kuinka yksinäiseksi itseni tunnen vaikka minulla onkin puoliso. Olen lapsuuteni ja nuoruutenin elänyt koirien keskellä ja nyt kun minulla ei ole lemmikkiä koen, että elämästäni puuttuu jotain oleellista. Eilen kävin löytöeläintalolla katsomassa kotia etsiviä kissoja ja harmittelen, kun puolisoni ei halua lemmikeitä. Harrastan sitä, että osallistun Facebookissa eri eläimiä auttavien ryhmien huutokauppoihin. Minulle tulee parempi mieli, kun tiedän että rahani menevät oikeasti apua tarvitsevien eläinten hyvinvointiin. Tänään kävin ystäväni haudalla laittamassa kynttilöitä ja huomasin, että joku oli tuonut sydänkortin "Rakasta ystävää muistaen...". Ja tämä sai minut miettimään, että jos nyt kuolisin niin toisiko kukaan minulle moista korttia. Jotenkin ystäväni kuoleman jälkeen koen eristäytyväni ja koen, että en ole enää samalla aaltopituudella muutaman nuoruuden kaverin kanssa, joita näen joskus harvoin. Elämäni pyörii koulun ja kodin välillä, oikeastaan ainoat illanvietot joskus harvoin ovat mieheni ystävien seurassa. Joskus kun jotain jännää tapahtuu niin tulee se olo, että tästä on kerrottava jollekin, mutta se innostus laskee nopeasti kun tajuan ettei oikeastaan ole ketään jolle kertoisin. Läheisin ystävä on tällä hetkellä luokkakaveri, jonka kanssa aloitan yhdessä kesäopinnot. Toivon, että saisin hänestä vaikka pysyvämmän ystävän. Paljon eristäytymiseeni vaikuttaa myös se, että olen kipukroonikko. Kukaan joka ei tiedä mitä jatkuva kipu on ei pysty ymmärtämään millaista elämäni on jatkuvan kivun kanssa. Oma puolisokin on suhteellisen pihalla tilanteestani, joten en yleensä kotona enää edes sano jos olen oikein kipeä. Toivon, että joku ottaisi kopin...

Tulppaani

Onpa surullista että nuoret ihmiset tuntevat itsensä noin yksinäisiksi, hyvä että on koirat! Tiedän että itsekin välillä jumitun kotiin omiin oloihini ja tunnen itseni yksinäiseksi mutta multa löytyy kuitenkin muutama tyyppi kenelle voi soittaa ja kenen kanssa voi kahvitella. Voimia kaikille!

tiisi

Olen lähdössä leikkaukseen ja ainoa asia, miksi jaksan ja yritän kuntoutua ja toipua kävelykuntoon lenkeille on paras ystäväni pieni koirani, joka tarvitsee minua ja minä sitä.

Arja - Kodin Kuvalehti
Seuraa 
Liittynyt12.8.2014

tiisi kirjoitti:
Olen lähdössä leikkaukseen ja ainoa asia, miksi jaksan ja yritän kuntoutua ja toipua kävelykuntoon lenkeille on paras ystäväni pieni koirani, joka tarvitsee minua ja minä sitä.

Hei nimimerkki tiisi, ihana kuulla, että koirasi ansiosta haluat toipua hyvin! Lämpimiä ajatuksia täältä KK:n toimituksestakin ja toivotaan, että leikkauksessa menee kaikki mainiosti.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat