Liikututko helposti? Älä turhaan häpeä kyyneliä – herkkyys kertoo sinusta paljon hyvää

Itkeminen kertoo siitä, että pystyy tuntemaan jotain niin suurta, että se liikuttaa.

Ihminen, joka liikuttuu herkästi, kokee syvästi elämää. Siksi kyyneleitä ei kannata nolostella.Lue koko juttu

Kommentit (3)

Kaksi vuotta perhekonstellaati...

Vahvat tunteet eheyttävät meitä, jopa patantavat. Suosittelen perhe~ tai systeemistä konstellaatiota. Vahvojen tunteiden jälkeen koet itsesi todellisemmin.

andere

Olen tullut itkuherkäksi poikani kuoleman jälkeen. Myös muut elämän raskaat varjot etenkin 90-luvulla ovat vaikuttaneet. En voi mennä konsertteihin enkä kirkkotapahtumiin, alan jossakin vaiheessa kyynelehtiä. Olen poistunut kesken joistakin tilaisuuksista. Tällä hetkellä järkyttää kaverini muistisairaus, joka on erilainen kuin alzheimer tauti. Olen hänelle omaishoitajana ja näen joka päivä kuinka hän on tietoinen heikkoudestaan ja yrittää viimeisillä voimillaan olla avuksi, mutta joutuvansa luovuttamaan ja matkaavansa sänkyyn lepäämään. Ja taas itkettää ja liikuttaa.

maaza

Ärsyttää se, kun lehtijutuissa kommentoidaan.  Ei pystynyt peittämään liikutustaan, tai pidättämään itkuaan tai näytti avoimesti tunteensa tai itki vuolaasti.  Suututtaa, koska se kuuluu asiaan, että hautajaisissa surraan ja itketään, se ei mielestäni ole erityinen uutinen. Tunteet kuuluvat elämään ja suruun varsinkin.  Itku helpottaa ja lohduttaa. Itku on tunne jota ei tarvitse peittää, eikä se ole mitään outoa käyttäytymistä.  Herätys toimittajat, älkää tehkö surusaatossa olevista ihmisistä kohteita jutullenne, ne ovat kuitenkin henkilökohtaisia asioita. Itku ei ole uutinen, eikä se ettei peitä surua.  Jo monen vuoden aikana tuo asia on häirinnyt, koska se tulee vastaan aina uudelleen... Ilostakin saa itkeä ja vaikka mistä.  Kaunis musiikki itkettää ja saa itkettää. Musiikki liikuttaa monella tavalla.  Sen takia ei kannata jäädä tilaisuuksista pois!  

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat