Kai Lehtisen kolumni: Koko kylämme haluaa pitää kehitysvammaiset osana porukkaa

Kai Lehtinen on näyttelijä, ohjaaja ja kuuden lapsen isä.

Kehitysvammaisten asumisyksikön lopettamisuhka on koskettanut koko kylää syvältä ja herättänyt paljon ajatuksia ihmisten oikeudesta kotiinsa ja juuriinsa.Lue koko juttu

Kommentit (3)

Zeikki75
Seuraa 
Liittynyt28.10.2016

Hieno kirjoitus kuten aikaisemmatkin,jalat maassa ja ajatukset taivaissa. Itse hoitoalalla työskentelevä ja seuraen sivusta tekoja/keskusteluita niin kaikkea ei ajatella loppuun asti. Ennakointi ja se että kuinka paljon kehitysvammaisia tulee koskettaa muutto niin ei ajatella ihan loppuun asti...joillekin se tottakai on lottovoitto(maalta-kaupunkiin)mutta kun heille kehitysvammaisille ei ole tärkeintä se materiaali vaan vankka yhdessäolo ja tutut kasvot-turvallisuus! Kuten huomaatte aiheeni pomppii hiukan puolelta toiselle mutta sydän kuitenkin yhdelle asialle: TURVALLISUUS. Kaitsu paikallisena viestintuojana suureen maailmaan osaa ottaa teksteihin tärkeät pointit. Näkisin päättäjille terveiset että laittakaa se raha hetkeksi sivuun ja kristallipallo esiin niin näette miten tulee käymään. Kevätkin tulossa niin annetaan tämän ihanan porukan nauttia Karjalohjan luonnosta ja tutusta kylästä. 

Kehitysvammaisen veljensä hoit...

Olen myös sitä mieltä, että meillä ihmisillä pitää olla enemmän empatiaa toisillemme
Nämä henkilöt, jotka ovat Karjalohjalla, heillä on niin hienot olosuhteet ja turvalliset. Turvallisuutta tarvitsemme kaikki, siihen liittyy se että saavat jatkaa asumista tutussa ympäristössä. Muutokset vaikuttavat kaikkiin, mutta näihin henkilöihin erityisesti. On hyvä, että heillä asioissa säännöllisyyttä ja myös että ihmiset heidän lähellään on niitä joihin he ovat tottuneet. Tiedän, nämä ihmiset ovat itse hyvin empaattisia hyvän tuulisia ja ovat myös rehellisiä. Niin meillä on paljon heiltä oppimista. He ovat ansainneet sen, että saavat jatkaa asumista Karjalohjalla. Vetoan päättäjiin, antakaa heidän jatkaa asumistaan Karjalohjalla kehitysvammaisten asumisyksikössä! Antakaa se heille lahjana. Jos asumisyksikkö tarvitsee jotain muutoksia, nämä henkilöt ovat sen arvoisia. Kyllä uskon, että ihmiset ovat valmiita auttamaan heitä. Onhan mahdollista järjestää heille kansalaisilta keräys jolla voi heidän tarvitsemansa asiat korjata.
Nämä on helpompi korjata kuin ihmisen mieli. Tässä asiassa olen itsekin mielelläni mukana, olkaa te kaikki muutkin. Kiitos!

Jp

Olen ollut tekemissä kehareitten kanssa apu-ohjaajan vapaa hommaa,he tekivät annetut tehtävät hyvin ja jämptisti.Nämä puuro päät jotka ei hyväksy erilaisuutta muuttakoon korpeen.

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat