Insinööri, leskimies ja osaa puhua tunteista! Nettihuijarin uhri Elina kertoo 10 merkkiä, joista hälytyskellojen pitäisi soida

Insinööri, leskimies ja osaa puhua tunteista! Nettihuijarin uhri Elina kertoo 10 merkkiä, joista hälytyskellojen pitäisi soida

Nettihuijari kirjoittaa juuri ne sanat, jotka haluat lukea. Kuten näin: ”Oli upeaa keskustella kanssasi puhelimessa. Salpaat henkeni, Elina. Nautin todella paljon, kun kuulin äänesi niin selvänä ja kirkkaana.”

Ensin tutkija Elina Juusola rakastui nettihuijariin, sitten hän alkoi työkseen tutkia romanssihuijauksia. Nyt hän kertoo, mitä keinoja romanssihuijarit yleisesti käyttävät.Lue koko juttu

Kommentit (7)

Olen viimeisen vuoden aikana saanut 20-30 kaveripyyntöä Facebokissa miehiltä, joita yhdistää nämä 4 asiaa:
- Hyvännäköisiä
- Armejan leivissä
- Minun ikäisiä
- Eronneita tai leskiä.

Olen järjestäen klikannut heidät pois. Sitten tuli mies, jolla oli suomalainen nimi: "Jari Virtanen". - Hyväksyin nimen takia kaveripyynnön. Viestittely alkoi heti. Hän kertoi muuttaneensa 3-vuotiaana äitinsä kanssa Ruotsiin. Vaihdoin ruotsin kieleen. Hänen ruotsinkielensä oli niin huonoa, että minun oli välillä vaikea ymmärtää mitähän tarkoitti. Vaihdoin englantiin. Ei hänen englanninkielensä hyvää ollut, mutta huomattavasti sujuvampaa.

Jo tuossa vaiheessa, kun hän osasi ruotsia tosi surkeasti, vaikka oli elänyt Ruotsissa iät ja ajat, hälytyskelloni soivat. - Noh. Jatkoimme. Hän kertoi olevansa Ruotsin YK:n ja Naton tehtävissä Afganistanissa. Ihmettelin sitä, koska hän kertoi olevansa 71 v. Hälytykelloni soivat lisää.
Mutta. Kaveri oli sympaattisen tuntuinen. Se ilahdutti ja hämmästytti minua, että hän tykkäsi juuri samoista asioista kuin minä. - Hänhän sai ne helposti plokattua FB-sivuiltani ja Googlesta. - Mukavia kuvia hän "meistä" kuvaili: Hän laittaa minulle ruokaa, minun pitäessä seuraa juoden lasillista hyvää viiniä.
Hän kertoi liikuttavan tarinan siitä, miten oli löytänyt ex-vaimonsa sängystä hyvän ystävänsä kanssa. Ja miten ex-vaimo oli varastanut rahaa häneltä vaikka kuinka paljon. - Seuraavaksi todella mielikuvitusrikkaan tarinan: Ruotsin YK muka vaatii, että sotilaalla saa olla vain yksi pankkitili, ja se pitää olla yhteinen ex-vaimon kanssa, vaikka erosta oli 10 vuotta??!! Nauroin, kun luin tuon. - Hän kertoi myös, että oli muuttanut kaiken omaisuutensa käteiseksi, ja ne on matkalaukuissa YK:n Istanbulin varastossa (oli minun pehmittämistä sille, että rahoja on vaikea saada sieltä, kun hän tulee tapaamaan minua, "Voisinko lainata...?")
Kuukauden kuluttua hän alkoi selostamaan, että hän on Hirrrrveän rakastunut minuun. Pyysin häntä olemaan puhumatta rakkaudesta, että on aivan liian aikaista sille. - Hän ei välittänyt siitä tippaakaan. Jatkoi vain rakkaudenvalojaan (aika upein sanankääntein :0). - Sain tarpeekseni. Lähetin hänelle sähköpostin, että en jatka enää. Poistin hänet FB:stäni. - Hänen FB-profiilinsa oli poistettu jo samana päivänä.

Okej. Menin vähän halpaan. En olisi mennyt ollenkaan halpaan, jos kaveripyynnön lähettäjällä ei olisi ollut suomalaista nimeä! En olisi ikinä lähettänyt rahaa tuntemattomalle!!
Kuitenkin: Minusta tämä oli mielenkiintoinen ja hauskakin kokemus :0).

Vierailija

Yksi ongelma näissä on, että monet eivät kerro nettituttavasta kenellekään. Varsinkaan, jos ovat itse parisuhteessa ja nettiromanssi on salaisuus. Kun kukaan muu ei tiedä asiasta, ei ole ketään joka näkisi tilanteen objektiivisemmin ja sanoisi: Etkö tajua, että sinua huijataan!

On myös paljon ihmisiä, joita tällaiset lehtijutut tai aihetta käsittelevät tv-ohjelmat eivät tavoita syystä tai toisesta. Ihmisten pitäisi puhua näistä asioista tuttaviensa kanssa, niin tietoisuus leviäisi paremmin. Jos työpaikan kahvipöytäkeskustelussa otettaisiin puheeksi se, kuinka monin tavoin netissä voidaan huijata, niin se voisi säästää monia ihmisiä turhalta kärsimykseltä ja rahanmenolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
santtu

Toisaalta niinkuin joku sanoi..olen itse ottanut muutaman herrasmiehen fb.kaveriksi ihan vaikka alusta asti tiedän   että huijari asialla  :)  siinä vaiheessa kun he alkavat rahasta puhumaan,,ja esim.pyytävät apua tavalla tai toisella  yleensä annan heidän kuulla kunniansa  :)   hauskaa...enna mitään lupauksia tms.mutta ovat sitkeitä..ja aina sanon että ovat tervetulleita moikkaamaan mua Suomeen,kun pystyvät..mutta yleensä se loppuu siihen että rahaa tarvitaankin jollain verukkeella..muuten ei pysty tulemaan...voi  voi...

Mutta hauskaa on ollut  :)   

santtu

Joo..ja älkää nyt ikinä.ikinä uskoko näitä tyyppejä..ne ovat kaikki järjestään huijareita..jos haluat tavata tyypin..muista että saa tulla ihan omin varoin sua tapaamaan,,etkä missään nimessä lainaile mitään rahoja heille..never,never!!!Heillä on ja pitää olla mahdollisuus ihan itse saapua tapaamiseen..ei ole olemassa mitään veruketta siihen..Kiirehän ei ole ..sitten kun molemmille passaa..mutta,,ei mitään rahanlainauksia koskaan..muistakaa siskot..vaikka kuinka tuntuu että lempi leiskuu..mies pääsee omin avuin,,jossain vaiheessa jos on todellinen.

Maria 668

Kuukaude puhuin jonkun insinöörin kanssa oli kuulemma syntynyt ruotsissa ja asunut pienestä asti Englanissa läheteli kuvia lapsita ja koirasta ja itsestään 5 kpl.Sähköposteja tuli melkein joka aamu ja todella rakkauden osotuksia .Whatap halusi puhua ? Englanti oli oudon kuulosta. Puhu kyllä mitä teki ja koska lähti töihin. Kerto koska lapset oli talossa ja koiran haki pihalta välillä. Kerto minne lensi työmatkoilla koska oli missä. Joka ilta soitti. Sitten voitti jonkun tarjouksen laittamaan putkia öljyporauslautalle. Sanoi että käy kyseisen firman tiloissa ja lentää pohjois Englantiin . Ei mitään sen jälkeen 😂 Jännä että ei pyytänyt mitään . Oliko sitten hujari va ei

Vierailija

Hälytyskellojen pitäisi soida myös silloin, jos nettirakas suostuu pitämään yhteyttä vain jonkin tietyn maksullisen palvelun kautta, ja kieltäytyy antamasta sähköpostiosoitetta tai puhelinnumeroa, vaikka yhteydenpitoa olisi kestänyt kauan. Rahaa kuluu eikä tilanne etene...

Vierailija

Ei tarvitse mennä tai saada ulkomailta huijaria eli rakastaa sinua tyyppiä, kun kotimaassakin heitä on, oikein täti apuna toimivat.
Nyt joutuu poliisin käsiin, joka kiusaa, huijaa tms, sellaisen tie päättyy!

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat