Eliisa, 44, myi omaisuutensa ja muutti yksin metsän keskelle: ”En kaipaa vesihanaa tai ihmisten seuraa”

22 rekikoiran lauma pitää seuraa emännälleen Eliisalle.

Eliisalta kysytään usein: ”Etkö pelkää asua aivan yksin, kaukana kaikesta?” Hän vastaa aina: ”Luonnossa ymmärtää, mikä on oikeasti tärkeää. En ole keksinyt yhtään asiaa, jota pitäisi pelätä.”Lue koko juttu

Kommentit (7)

JuhaniSaarinen

Parempi ratkaisu tuo lienee kuin Helsinkiin muuttaminen. Uusi yksiö maksaa 300 000€, sillä saa muualta aika paljon kaikkea hienoa ja säästöönkin jää. Eihän normaali perhe maksa ikinä tuollaista asuntolainaa mitä oma pienuus Helsingissä vaatisi.

Maalla on oma rauha ja kulutus vähäisempää. 

simpy

Minulla on vähän samanlainen tilanne. Muutin maalle Helsingistä vasta työurani päättymisen jälkeen. Kertaakaan en ole katunut päätöstäni.Täällä vasta huomaa aidosti,että mitä onnellisuus on. Ei tarvitsea teeskennellä. Eliisalle onnittelut hyvästä päätöksestä

Vierailija

Ihailen järjettömästi.
Moni tekee kuten muutkin ja voi huonosti, perhe perustetaan mutta omaisuuskaan ei tuo onnea, kun se on otettu kieroudella, sekoittamalla toisiinsa veroraha ja oma raha, toimimalla kiinteistöbisneksessä ja jäkus/jalisbisneksen johtajana tai saatu pilkkahinnalla hyvä veli kerholta valtion yhtiö, omaisuutta, jota kohta myyty moninkertaisella hinnalla ulkomaiselle sijoittajalle.

Uskon että vain toimimalla oikein luontoa ja eläimiä ja maapalloa ja muita ihmisiä (kultainen käsky) voi olla onnellinen.

Säde

Aivan upea elämänmuutos Eliisalla. Ja juttu inspiroi mua vahvasti. Olen jo vuosia haaveillut vastaavasta ja ehkäpä sen vielä toteutankin

SillaSofia

Enpä voi sanoa muuta kuin että olen kateellinen. Ihailen tuota henkilöä. Kunpa voisin tehdä saman. Hiljaisuus, ikiomat onnistumiset ja epäonnistumiset. Ennen muuta kuitenkin ne eläimet niin luonnossa luin omatkin.

Helsinkiläinen

Ensimmäisen kommentoijan kanssa samaa mieltä että Helsingin asuntojen hintataso on kohtuuttoman korkea, mutta ei nyt sentään ihan 300 000 € yksiöstä, ellei sitten halua muuttaa ihan ydinkeskustaan uuteen taloon. Mutta on se reilu 100 000 euroakin paljon rahaa, mitä kauempana metron varrella saa yksiöstä maksaa. Tosin jos pärjää ilman autoa (kuten noin puolet pärjäävät), niin siitä säästyy vastaavasti aika iso summa kuukaudessa.

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat