Saako työpaikalla itkeä? Saa ja kannattaakin – näistä viidestä syystä

Saako työpaikalla itkeä? Saa ja kannattaakin – näistä viidestä syystä

On työpäiviä, joista selviää vain pitämällä pienen itkutauon.

Jos keskityt kyynelten pidättelyyn, et keskity työhön. Anna siis itkun tulla työpaikallakin, jos siltä tuntuu.Lue koko juttu

Kommentit (2)

Vierailija

Mielestäni itku työpaikalla ei kannata. Menetät kasvosi etkä vaikuta ammattimaiselta. Lisäksi omia murheita ei ole asiallista tuoda töihin. Vessassa voi käydä itkemässä, jos tilanne on aivan kestämätön. Jos työpaikka aiheuttaa itkuisuuden, alkaisin itse etsiä uutta työpaikkaa. Mutta minun oloani itkeminen ei ikinä ole keventänytkään. Sen lisäksi, että edelleen ahdistaa, on nenä tukossa ja naama turvonnut ja karsean näköinen. Töissä en tällaiseen tilaan halua, vaikka mikä olisi.

Olen kyllä töissä itkenyt vessassa, kerran jopa esimiehen sihteerin nähden ja kerran kipeänä ja pettyneenä. Vuosien varrella siis, ei mitenkään samassa työpaikassa tai samana vuonna nämä kerrat. Jokaisen kerran jälkeen tunsin olevani todellinen epäonnistuja tunteideni kontrolloinnissa. Asiallista on esiintyä neutraalisti töissä. Myös pointit saa paremmin perille kertomalla ne asiallisesti ja neutraalisti eikä parkuen, vaikka kyse olisi vaikeastakin asiasta.
Tietysti jos tilanne on hankala vaikka kiusaamisen takia, on omat tunteet vaikea pitää aisoissa. Mutta itkeminen ei silti ratkaise yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat