Zulfa, 17, sai uutisankkuri Piia Pasasen vanhat silmälasit – mutta kuka sai Kimmo Sasin aurinkolasit?

Zulfa poseeraa laseissa, jotka hänelle lahjoitti Piia Pasanen. Ennen laseja opiskelu oli lähes mahdotonta Zulfan heikon näön takia.

Kun suomalaiset lahjoittivat Sansibarille yli tuhat paria vanhoja silmälaseja, mukana oli myös julkkisten laseja. Uutisankkuri Piia Pasasen lasit sai 17-vuotias Zulfa. Ne olivat hänen elämänsä ensimmäiset lasit, vaikka näöntarkastuksessa paljastui, ettei hän nähnyt tarkasti 25 senttiä pidemmälle...Lue koko juttu

Kommentit (2)

tainav

Tää on aivan mahtavaa, itse olen ollut 20 vuotta ilman laseja ja en näe mitään.Ostin ihan itse kaalliit lasit nyt ja kyllä on hienoa nähdä vihdoinkin.Mua on pidetty ihan tyhmänä,kun en näe ja jopa mielenterveysdiagnooseja on tehty sen takia ,kun en näe.Potilas kuvittelee näkevänsä jne. No ei potilas kuvittele vaan potilas ei näe ja joutuu arvaamaan näkemänsä. Ja kun hoitajalle sanoo,että ei näe mitään,hoitajaa sanoo,että totta kai näet,ei sinulla ole silmälaseja.No ei olekaan,siksi en mitään näekään.On se hirveää, pitäisi ehkä tehdä valitus ,kun ei se ole oikein pilkata ja nauraa ihmistä ,joka ei näe.Täytyy varmaan käydä kysymässä asiasta,että jotain oikeutta pitää saada,kun diagnooseja tehdään potilaan näkemiseen perustuen vaikka potilas ei näe. Aion kyllä vähintään käydä tekemässä muistutuksen asiasta,että ei voi lääkärit pilkata potilasta,kun potilas ei tiedä montako lääkäriä on käynyt luona ja kuka on kuka,jos potilas ei näe. Ja se ,että olen monta kertaa sanonut,että en näe. Lisäksi toinen lasiainen irti jne. Kyllä ,aion käydä kysymässä ,että voin edes jonkunlaisen muistutuksen tehdä.Minua naurettiin näkövammani takia aika paljon .

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat