Lukijan kirje: Hankinko lapsen puolisoni toiveesta, vaikka en itse halua?

Uusi mieheni haluaisi lapsen, minä en, koska minulla on jo lapsia. Pitäisikö suostua miehen toiveeseen?Lue koko juttu

Kommentit (5)

Jokainen lapsi on lahja

Mamma Blues, olette molemmat oikeassa. Sinulla on oikeus tuntea  niin kuin tunnet, että lapsia on jo tarpeeksi. Mutta myös miehelläsi on oikeus toivoa omaa lasta.

Liitto ja kumppanuus on aina kahden kauppa. Siksi suosittelen harkitsemaan tarkkaan miehesi toivetta. Minun kysymykseni on, että miksi et suostuisi? Siinähän se menee kolmas lapsi joukon jatkona.

Minkä haavan se jättää mieheesi, jos et suostu. Uskon, että saat hänestä paremman isäpuolen lapsillesi, jos teillä on myös yhteinen lapsi.

Harvaa lasta tekemällä tehdään. Suurin osa lapsista ei ole aluksi haluttuja. Haluaminen tulee vasta raskauden edetessä, kun ajatukseen tottuu. Siksi minusta ei ole väärin suostua lapsenhankintaan, vaikket häntä etukäteen varsinaisesti haluaisikaan. Opit rakastamaan kyllä.

Vierailija

Hankala asia kyllä. Monella lapsitoiveiden vastaamattomuus johtaa eroonkin. Ei kai siinä mitään väärää ole, että hankkii lapsen toisen toiveesta, kun sitä tuossa lopussa kirjoittaja kyseli.

Vierailija

Meillä on ollut kova pohdinta yritämmekö vielä kolmannen lapsen hankkimista. Sydän sanoo kyllä, mutta pelottaa miten jaksamme, kun kuopuksen vauvavuosi oli rankka. Käsittelimme asiaa ja molempien tunteita pitkään. Tulimme siihen tulokseen, että kadumme enemmän jos jätämme yrittämättä. Vauvavuosi menee kuitenkin nopeasti ja sen mitä lapsi tuo tullessaan on vaikea korvata muuten.
Tärkeää teidän olisi käydä tunteitanne avoimesti läpi, ehkä jopa ammattiauttajan kanssa. Uskon että asia on miehellesi kovin tärkeä. On hyvä varautua siihen, että hän joutuu tekemään valinnan sinun ja oman lapsen välillä. Toisaalta, jos onnistutte käymään asian avoimesti läpi, suhteenne voi vahvistua, tulitte sitten kumpaan lopputulokseen tahansa.

Vierailija

Lapsitoiveet pitäisi keskustella ennen kuin suhde etenee liian vakavaksi, koska se on asia missä puolisoiden pitäisi olla samaa mieltä. Itse olen mennyt kolmekymppisenä lapsettomana naisena naimisiin kahden teinin isän kanssa ja suhde ei olisi edennyt jos meistä jompi kumpi olisi toivonut vielä lasta. 

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat