Lukijan kirje: En pääse eroon narsistista

Haluaisin kuulla edes yhden selviytymistarinan. Miten sinä pääsit eroon narsistista ja selviydyit?Lue koko juttu

Kommentit (4)

Kokemuksesta opiksi ottanut

Luin juuri Laura Mannisen kaikki anteeksi-kirjan .Raskasta, mutta valaisevaa luettavaa ,tuhoisasta suhteesta pelastautuminen ei ole helppoa mutta jos voisit ajatella että lopulta teet itseäsi kohtaan oikein katkaisemalla välit ihmiseen, (kokonaan!,) joka ei sinua arvosta eikä osaa empatiaa tuntea.Kannattaa puhua ystäville tai terapeutille -narsistin tekoja ja sanoja ei tule salailla eikä hyväksyä.

Theonlywayisup

Elin narsistin kanssa melkein 9 vuotta. Oli nimittelyä, alistamista, väkivaltaa, pelottelua, syyttelyä, mustasukkaisuutta, pettämistä, mykkäkoulua ja raivoamista. Välillä hävisi kotoa päiväkausiksi kertomatta ikinä missä oli ollu. Reilu vuosi sitten otin eron enkä ikinä ottaisi takas, en vaikka maksettais! Nyt elämä on menossa oikeaan suuntaan. Löytyi tasapuolinen kumppani, joka arvostaa ja näyttää rakkautensa kaikin tavoin. Ei oo pakko tyytyä ihmiseen, jolle oot pelkkää ilmaa ja joka kohtelee sinua ala-arvoisesti. Arvosta itteäsi ja lähde pois.

Mieluummin yksin, kuin kusipää...

Mieheni oli ehkä vain persoonallisuushäiriöinen kusipää, mutta itselle tuli mitta täyteen jatkuvasta valituksesta, joka jatkui niin kauan, että itkin. Sen jälkeen hän syyllisti minua itkemisestä... Viimeinen niitti oli, kun erehtyi pettämään, jota ei tietenkään myöntänyt. Yritti pistää senkin mun piikkiin, että minä olen keksinyt sen päässäni.
Nyt olen ehkä välillä yksinäinen, mutta ah, niin onnellinen.

Minä selvisin

Aino keino päästä eroon on katkaista kaikki yhteydenpito eron jälkeen. Itse katkaisin viisi vuotta sitten tuhoisan suhteen. Narsisti yrittää saada kaikin keinoin sinut takaisin vaikutuspiiriinsä kun lähdet. Vaihda puhelinnumero ja laita se salaiseksi ettei sinulle voi soittaa. Tosin todennäköisesti se ongitaan jostain kuitenkin niin nykyajan puhelimissa on kätevät mustat listat jonne voi ihmisiä laittaa ettei yhteyden otot tule perille. Kun kerran vastaat puheluun tai suostut tapaamiseen niin kaikki alkaa alusta. Itse jouduin tekemään useita irtiottoja ennen kuin pystyin tekemään lopullisen eron. Kiukuspäissäni poltin kaikki valokuvatkin. Jos sinulla on ystäviä niin puhu, puhu ja puhu. Saat varmuutta että teet oikein koska narsisti ratkaisusi kuitenkin kyseenalaistaa. Helppoa irti pääseminen ei ole. Itse olenkin sanonut että putosin mustaan aukkoon erossa ja toipuminen voi kestää vuosia mutta omasta kokemuksesta voin sanoa että toivut kuitenkin. Joku päivä huomaat että aurinko paistaa. Minua auttoi se annoin mielessäni anteeksi narsistille. Lue aiheesta kaikki mitä löydät, kirjoja on sekä netistä löytyy tietoa. Ole itsellesi armollinen ja aseta tavoitteet tarpeeksi pitkälle... itse sanoin itselleni että vuoden päästä olen selvillä vesillä, no en vielä ollut mutta selvisin sen vuoden ja seuraavatkin. Joku päivä huomaat että pahatkin asiat ovat vain muistoja.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat