Jari Sinkkonen: ”Epätäydellinen vanhempi on lapselle paras” – ja pari muuta kannustavaa neuvoa vanhemmille

Ei hätää, äiti ja isä! Vasta vanhempien epätäydellisyys panee lapsen oman psyykkisen työn käyntiin.

Lastenpsykiatri Jari Sinkkosen mielestä nykyvanhemmat ansaitsevat myötätuntoa. ”15-vuotiaat ovat maailman sivu ajatelleet, että miten noista kahdesta tollosta on voinut syntyä tällainen nero. Nyt se on joissakin asioissa totta. Penskat menevät oikealta ja vasemmalta ohi.”Lue koko juttu

Jari Sinkkonen: ”Epätäydellinen vanhempi on lapselle paras” – ja pari muuta kannustavaa neuvoa vanhemmille

Kommentit (5)

enmietätäkirjottanu

Kaikki me teini-ikäisten vanhemmat pelasimme pelejä kun olimme itse nuoria, 70-80-90-luvuilla, ja pelaamme yhä edelleen. Joten "vanhemmuus" ei ole mikään tekosyy sille ettei ymmärrä tietokone/konsolipelejä. Jos nykynelikymppinen ja siitä vanhempi ei ymmärrä pelaamista, hän on ollu todella OUT siihen aikaan kun muut hänen kaveripiiristään pelasivat hänen nuoruudessaan. hohhoijaa mitä journalismia taas.

• ylös 25
  • alas 25
Vierailija

Näin sitä ollaan nokkelia...taitaa tuo murrosiän kaikkitietävyys joskus jäädä päälle.

• ylös 22
  • alas 4
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Mila71

Olen 50v. mutta en ole pelannut koskaan. Yläasteella otin valinnaiseksi konekirjoituksen.
Kirjoja olen ahminut siitä lähtien kun opin lukemaan...

mutsi 4.3.

Luojan kiitos ei olut nettiä,ei raha ostaa lehtiä kun omat lapseni syntyi 1972/ 1976.Sitä ei olut vanhempia ei isovanhempia.Kertomassa mikä oikein tai väärin. Sitä tehtin työtä ja omien vaisojen tunteden mukan eletin. Kamalat painet nyky vanhemilla.Tee niin tai näin aina värin päin. Monesta sylistämiseltä todella säästynyt minä ainakin.Luulen myös muut vanhemat silon kun informaatio, tietoteknikka ei nenän edessä ja satavilla.

Äiti

Isän kesken eräisyys ja oma pettymyksen sietokyky ja kyvyttömyys kohdata omia ja toisten tunteita saa hänet olemaan vanhempi, joka ei kiellä lapsiltaan mitään. Ei ole myöskään läsnä, eikä kuuntele lasta. Hän elää täysin omassa kuplassaan, johon muiden tarpeet ja tunteet eivät yllä.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat