Eeva Kyrönviita, 35, asuu yksin neljän pienen lapsen kanssa ja johtaa Ruoveden kuntaa: ”Selviän, koska ex-puolisoni on luottoystäväni”......

Nelivuotiaaksi asti Niilo oli täysin puhumaton. Nyt puhe sujuu ja sitä riittää. ”Molemmilla pojillani on puheen kehityksen viivästymä. Siksi rutiinit ovat perheessämme tärkeitä, niistä ei lipsuta”, Eeva sanoo.

Kunnanjohtaja Eeva Kyrönviita on tottunut tekemään raskaita päätöksiä, mutta raskain kaikista on ollut ero. ”Ex-mieheni on yhä luottoystäväni. Olen siitä hirveän kiitollinen. Minusta on tär­keää, että vaikka vanhemmat eroaisivat, he pystyisivät tukemaan toisiaan senkin jälkeen.”Lue koko juttu

Kommentit (3)

Vierailija

Miltä vuosisadalta tämä artikkeli on? ”Apuun tulee isä”? Jos eletään tasavertaista vanhemmuutta, ei tulla apuun tai olla yksin lasten kanssa. Anna mun kaikki kestää.

Vierailija

Vaan kun ei eletä tasa-arvoista vanhemmuutta, minulla on tuntuma että monilla on näin. Tämä on realistinen juttu. Isolla osalla eronneista naisyksinhuoltajista ex-mies ei osallistu lainkaan arkeen, tai osallistuu vain vähän. Tasa-arvoinen vanhemmuus on edelleen illuusio, valitettavasti.

Yritän kestää

Vierailija kirjoitti:
Miltä vuosisadalta tämä artikkeli on? ”Apuun tulee isä”? Jos eletään tasavertaista vanhemmuutta, ei tulla apuun tai olla yksin lasten kanssa. Anna mun kaikki kestää.

Et vissiin lukenut artikkelia ja silti koit asiaksesi lähettää negatiivisen kommentin.

Tässä perheessä äiti on lähivanhempi joten lapset asuvat äidin luona. Siksi isä auttaa arjessa eikä pyöritä sitä päävastuullisena. Ihan ymmärrettävää tekstiä, jos vain osaa edes tekstitaidon alkeet.

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat