Väsytkö helposti porukassa? Saatat kärsiä introverttiuupumuksesta – 10 merkkiä, joista tunnistat sen

Introvertti latautuu parhaiten omissa oloissaan. Se ei tarkoita, ettei hän nauttisi muiden seurasta.

Introverttiä sosiaaliset tilanteet väsyttävät enemmän kuin virkistävät. Niiden jälkeinen uupumus voi olla krapulaa muistuttava tila, jolloin on saatava olla rauhassa.Lue koko juttu

Kommentit (12)

hiljainen hissukka

Tunnistan itseni melkein jokaisesta kohdasta. Tykkään kyllä olla ystävieni seurassa, mutta viihdyn ihan hyvin myös itsekseni, enkä kärsi siitä mitenkään. Paljon enemmän ahdistaa sellainen pakkoseurustelu "Tule tänne meidän kanssa, ettet siellä koko ajan itseksesi nökötä". Aikuinen ihminen osaa kyllä itse valita sosiaalisen tarpeen määrän.

näkymätön

Näin käy minullekin ja tunne olevani porukassa yksin ja toiset rupattelevat ja olen näkymätön siinä välissä. Näkymättömyys ei lähde kulumallakaa ja jotenkin viestittää itse tajuamatta,omaa olemattomuuttaan. Näillä mennään ja porskutetaan!

Lopenväsynyt

Avokonttori ja äiti-kuulo on väsyttävä yhdistelmä. Varsinkin, kun työkaverit ja pomot eivät ymmärrä meluhaitan väsyttävää elementtiä. Hälyn aikana saattaa aivot ja työnteko lamaantua kokonaan.
Kahvitilan jutustelu on yhtä puuroa, johon ei pysty osallistumaan. Parempi ottaa kahvi ja viettää hetki hiljentyneessä avokonttorissa.
Nautin yksinolosta, kahvit termokseen....

Vierailija

Mä käsitän sosialisoinnin vähän toisella tavalla. 

Mutta joo, tiedän tuon tunteen. Itse asiassa, koulussa ollessa jo, rupesin käyttäytymään huonosti, kun ihmisaika rupesi käymään loppuun. Kuinka monen koulukäytöksen takana on oikeasti uupuminen ihmisiin. Töissä oli samoin, että ihmiskontaktit tekivät minut uupuneeksi. 

Vierailija

Jännä kun täällä KK:n keskusteluissa poistetaan kommentteja, mutta jätetään kommentista tulleet lisäkommentit ja lainaukset. Poistaisitte sitten koko keskusteluketjun? Ei noihin kommentteihin jää mitään järkeä kun osa poistetaan välistä.

Heti aamusta uupunut

Tunnistin itseni kaikista kohdista. Voisikohan introverttien oikeuksia alkaa puolustaa ihan julkisestikin? Meitä on monta ja itse ainakin koen, että ekstroverttien maailmassa on yhä vähemmän tilaa ajatella ja olla toisin.

Puolikuuro

Ymmärrän edellä kirjoitettuja kommentteja, ennen sekä jälkeen toisen korvan kuurouduttua. Siis vielä vähemmän enää viihdyn missään seurassa, mikä rajoittaa sosiaalista elämääni.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat