Riikan, 19, nettikiusaaja sai tuomion: ”On riski, että kiusaamiseni pahenee, mutta haluan taistella kohtalotovereideni puolesta”

Kiusaajat jakoivat netissä Riikasta pilakuvia ja pilkkakirjoituksia.

Riikka Korteahon nettikiusaaja tuomittiin käräjäoikeudessa kunnianloukkauksesta sakkoihin. Senkin jälkeen kiusaajat jatkoivat haukkumista.Lue koko juttu

Riikan, 19, nettikiusaaja sai tuomion: ”On riski, että kiusaamiseni pahenee, mutta haluan taistella kohtalotovereideni puolesta”

Sivut

Kommentit (108)

Raija

Koulu ei tee mitään.  Otin itse selvää mitä pitää tehdä, koululautakunnassa istuneelta ystävältäni.  Sitten soitin rehtorille ja kiusaajaalle. Kyse oli esikoisen kiusaamisesta. Olin itse toisen koulun keittäjänä.  Tämä rehtori vieraili työpaikallani ja kouluni rehtori toi hänet ruokasalin ovelle, siinä kyttäsivät mitään ei tultu puhumaan kanssani.  Kuka oli kyseessä sain tietää siivoojalta vasta jälkikäteen. Olin tehnyt sen minkä kykenin. [Pahin mitä sanoi oli olen todella pahoillani että poikani saattaa hengitää samaa ilmaa luokkahuoneessa tuolaisen ihmisen kanssa.]   Soitin vielä kiusaajalle ja sanoin, entinen työpaikkani oli kriminaalihuollon asuntola, jos et lopeta tämä loppuu viinapullon hinnalla.  Poika pyrki kovasti sen jälken poikani ystäväpiiriin joka pelasi roolipelejä meillä, niistä tehtiin myös radioon ohjelma.  Poika soitti ovikelloa ja pyysi tavata poikaani, pyysin hänet ovelle poikani sulki oven kiusaajan nenän edessä sanaakaan sanomatta. Eikä asiasta keskusteltu sen enempää koskaan, poikani ei halunut. 

167-761

Hienoa Riikka ja todella todella todella paljon kaikkea hyvää sinulle!

Kiva myöskin lukea harvinaisen täysjärkistä kommentti-osiota. Sen ansiosta ei minulla tässä oikeastaan mitään lisättävää, kiitos <3 Kunhan halusin laittaa jatkoksi support +1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mahtava Riikka! Rohkea temppu, tsemppiä ja elämän iloa Sinulle!

Saman kokenut muttei silloin netissä vielä..

Vierailija

Miksi tässä jutussa on peitetty kiusaajien nimet? Ei tollasii rottia pidä suojella siinä on hyvä rangaistus heille kun 10 vuoden päästä lukevat netistä kuinka tyhmiä ja noloja olivat.

• ylös 10
  • alas 2
Tessie70

Riikan koettelemukset ovat aivan sairasta luettavaa. Kuinka tuollaista äärimmäisyyksiin menevää kiusaamista voi edes tapahtua - kiusaaja itse ei ole mieleltään terve kun tuollaiseen ryhtyy. Kenenkään ei tuollaista täysin sairasta kiusaamista kuulu kokea eikä kukaan ansaitse tuollaista kohtelua. On hyvä, että olet Riikka pystynyt itseäsi puolustamaan ja oikeutta asiassa käymään. On hyvä osoittaa, että kiusaajat voidaan tuomita oikeudessa kiusaamisestaan. Varmaan moni ei olisi pystynyt tuohon taisteluun kuin sinä Riikka. Olet mielettömän hieno ja rohkea nuori nainen ja sitä paitsi kaunis ja viehättävä. Todella mahtavaa, että olet saanut äänesi kuuluviin ja tullut asiassasi julkisuuteen.

JJ68

Olen sitä mieltä, että tuomion saaneen kiusaajan nimi pitäisi julkaista. Hän itse on aiheuttanut kiusaamisellaan ahdistusta ja tuskaa kiusatulleen. Kiusaajan oma käytös on ollut jotain niin sairasta, että tuollaista kiusaamista on vaikea edes ymmärtää. Mitä kiusaajan mielessä oikein liikkuu, kun tuollaiseen tekoon edes pystyy? Olisi oikein, että kiusaaja itse saisi nyt samalla mitalla takaisin eli olisi oikein, että hänen nimensä ja kuvansa kera tuomion julkaistaisiin. Tuskimpa näillä kiusaajilla on rohkeutta tulla suureen julkisuuteen markkinoimaan, miten hyvä juttu kiusaaminen onkaan - koska se ei sitä ole. Kiusaajat eivät pysty muuhun kuin nimettömään somehuuteluun tai jonkun suljetun ryhmän kautta kiusaamaan - he kun eivät saisi suuren ja järkevän yleisön taustatukea sairaalle huutelulleen. Onneksi löytyy tällaisia Riikan kaltaisia upeita kiusaamisen vastaisia taistelijoita! Riikka on juurin se henkilö, joka saa tässä asiassa suomalaisten sympatiat ja suuren arvostuksen.

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Jos saisin kuulla, että joku mun tuttu tekisi tuollaista, niin katkaisisin samantien välit ihmiseen. Ei kukaan terve ihminen tee tuollaista. Saisi samantien selvittää, kuka on viestejä laittanut, ja steriloida. Hyi h***tti miten säälittäviä tyyppejä.

• ylös 10
  • alas 0
Lukiolainen -95

Hävettää, että suomen koululaitoksen palveluksessa on tuollasia ihmisiä jotka nostavat vain kätensä pystyyn. Ei voi sanoin kuvailla miten paljon halveksin tuollasia "opettajia" ja "rehtoreita". 

Tinsku

Tsemppiä Riikka tosi paljon! Oot fiksu ja nätti. Mua sattuu noi kiusaajien kommentit. Raivo kihisee. Minuakin on kiusattu koulussa 8 vuotta. Kamalaa! Saat kaiken tukeni. T:M-K

Vierailija

Riikka valtavasti voimia! Olet huikean vahva ja rohkea tämän kaiken edessä. Onneksi olet vienyt asiaa eteenpäin. Muista pyytää henkiselle puolelle apua jos alkaa jaksaminen olla kovilla. Anna itsellesi aikaa toipumiseen, siihen saattaa mennä koko elämä. T. Toinen koulukiusattu 30+vuotta.

• ylös 13
  • alas 6
Vierailija

Ensinnäkin: Riikka olen niin pahoillani että olet joutun kestämään näin monenlaista kiusausta. Sinä olet jo osoittanut kuka sinä olet kun asiasta puhut näin asiallisesti ja uskon että tulet tekemään paljon hyvää elämäsi aikana ja olet jo nyt tehnyt enemmän kuin moni muu.

Toisena: häpeä tälle koululle! Totta kai netti kiusaukseen kuuluu koulun puuttua! Järjestää luentoja, järjestää apua kiusatulle ja kiusaajille. Myös ne kiusaajat ovat avun tarpeessa. Tämä koulu tuntuu olevan aikaansa erityisen paljon jäljessä.

• ylös 12
  • alas 5
Itsekkin kiusattu

Olisiko eräiden syytä mennä optikolle, vai ovatko kateellisia, mun mielestä Riikka on kaunis nuori nainen, tsemppiä kaikille kiusatuille älkää koskaan antako periksi

• ylös 14
  • alas 4
Vierailija

Mitä väliä sillä on minkä näköinen on, naisella/tytöllä on oikeus olla ruma tai kaunis, eikä se saisi aiheuttaa juttuja iltalehdissä eikä ihmisissä, paitsi positiivisia, eli jos tarkoitus on ilahduttaa.

(Mutta toki hän on nätti kuten kaikki nuoret. )

Myös aikuiset pystyvät kauheuksiin, joihin verrattuna näiden nuorten teot jotka kantavat vastuun omalla nimellä, on vielä pientä.

Mobbingiin kuuluu vastuuttomuus, eli tekojen kieltäminen tai ihmisten saaminen laajasti tekemään yhdelle porukassa tahallista pahaa, kuten esim savolainen poliisi oli tehnyt esim alkaen uhrinsa uhriksi tai muita puolustavaksi sankariksi.

suomessa on järkyttävää naisvihaa mutta voihan sitä olla muuallakin.

• ylös 13
  • alas 6
Nuoruus on herkkää aikaa

Niin, ja eikös kouluissa kiusaamistapauksissa oteta yhteyttä vanhempiin. Kai nettikiusaajillakin on huoltajat, joihin tulisi ottaa yhteyksiä ihan samalla lailla, kun nappulat kiusaavat verkossa. Sinne vaan viestiketjuna oman nuppusen viestit näkyviin. Voisi osa huoltajista pistää stopin toiminnalle ja niiden loppujen kanssa voisi auttaa vaikka lastensuojelu, mielenterveystoimisto tai sos. viranomaiset.
Ihmiset voisi myös asettua puolustamaan kiusattuja enemmän ja yhdessä.

• ylös 12
  • alas 4
Vierailija

Mitäköhän aineita ton kiusaajan äiti on vedelly osotusaikana kun lapsesta tuli tuollainen?

• ylös 14
  • alas 6
Vierailija

On olemassa niin sadistinen ja hirvittävä ja mielipuolinen teko, että siitä kertominen leimaa uhrin automaattisesti mielisairaaksi niiden silmissä, jotka eivät ole mukana.

Kuitenkin he itsekin ovat saattaneet olla kokeilemassa, tai tekemässä jotain, ilman että tietävät monen muiden teoista. Vain aloittajapomot tietävät mistä on kyse ja nauttivat vallasta, jota heillä on tuhota jonkun elämää toisten kautta.

“Organized Stalking is a form of terrorism used against an individual in a malicious attempt to reduce the quality of a persons life so they will: have a nervous break-down, become incarcerated, institutionalized, experience constant mental, emotional, or physical pain, become homeless, and/or
commit suicide. This is done using well-orchestrated accusations, lies, rumors, bogus investigations, setups, framings, intimidation, overt or covert threats, vandalism, thefts, sabotage, torture, humiliation, emotional terror and general harassment. It is a “ganging up” by members of the community who follow an organizer and participate in a systematic “terrorizing” of an individual.”

• ylös 10
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän aineita ton kiusaajan äiti on vedelly osotusaikana kun lapsesta tuli tuollainen?

On olemassa myös systeemista systemaattista järjestelmällistä manipulointi-ja värväystyötä tarkoituksena saada mahdollisimman moni sabotoimasn saman henkilön elämää jolloin rikollinen teko on käytännössä lailta suojattu ja kohde lain suojaton ja tätä tekevät aikuiset huväosaiset joilta ei puutu mitään, tietoisena toisistaan.
https://yle.fi/uutiset/3-10205821

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=gang%20stalking

Täysin alhainen ja selkärangaton teko, mutta tekijät voivat pitää itseään jopa kunnollisena ja lainkuuliaisena ja jopa haukkua muita, vaikka eroavat sarjamurjastakin vain sillä, että itsesuojelu pelaa.

• ylös 11
  • alas 6
Vierailija

Ei muuta ku tsemppiä Riikka kaikkeen. Aivan järkyttävää touhua. Kyllä pitäs laittaa piste tälle kaikelle. Toivottavasti joku tekee tälle jotain ja äkkiä.

• ylös 10
  • alas 2

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat