Lukijan kirje: Pienituloinen sinkku jää kesälomalla yksin

En ole puhunut kesäloman yksinäisyydestä ystävilleni, sillä en halua karkottaa heitä. Moni luulee, että minäkin lähden kesällä maalle tai matkoille.Lue koko juttu

Sivut

Kommentit (17)

mie vaan

Tuntuu surulliselta, ettei ystäville voi kertoa myös näistä ikävämmistä asioista. Ystävät voivat yllättää, asiat on hyvä puhua suoraan...

Vierailija

Voisiko ajan käyttää deittailemalla miehiä lenkillä, rannalla tai muissa aktiviteeteissa esimerkiksi Tinderin kautta tai muiden nettideittipalstojen? 🙂 Lisäksi ainakin Helsingin alueella on oma fb sivusto nimellä: Helsinki yksinäiset aikuiset. Siihen ryhmään liittymällä löytää helposti uusia kavereita eri aktiviteetteihin , lenkille ja harrastuksiin. Ryhmiä saattaa olla luotuna muihinkin kaupunkeihin, kannattaa tarkastaa! Hauskaa lomaa 😊

Vierailija

Yhtä en ymmärrä tässä, mitä eroa on vähävaraisella ja hieman enemmän varoja olevalla yksinäisellä sinkulla? Raha ei tuo onnea tai ystäviä elämään. Vain itse voit tehdä yksinäisyyden eteen jotain. Helppoa se ei ole. Kokemuksesta puhun, yksi yksinäinen sinkku muiden joukossa kun olen. Elämässä on asioita jotka on vain hyväksyttävä ja kun ne hyväksyy voi ne muuttua positiivisemmaksi. Mistähän luin tämän: Hymyile, vaikka ei hymyilyttäisi. Aivosi eivät nimittäin tiedät sitä.

Siskojenhakkaajat kuriin

Se joka ei ole itse, joutunut koskaan, kulkemaan köyhien saappaissa, voisi myös lopettaa vihakirjoittamiset köyhyyteen pakotettuja ja usein pahoinpideltyjä, köyhiä suomalaisia ihmisiä kohtaan.

Huono hallitus Suomessa

Vierailija kirjoitti:
Yhtä en ymmärrä tässä, mitä eroa on vähävaraisella ja hieman enemmän varoja olevalla yksinäisellä sinkulla? Raha ei tuo onnea tai ystäviä elämään. Vain itse voit tehdä yksinäisyyden eteen jotain. Helppoa se ei ole. Kokemuksesta puhun, yksi yksinäinen sinkku muiden joukossa kun olen. Elämässä on asioita jotka on vain hyväksyttävä ja kun ne hyväksyy voi ne muuttua positiivisemmaksi. Mistähän luin tämän: Hymyile, vaikka ei hymyilyttäisi. Aivosi eivät nimittäin tiedät sitä.

Törkeää v-tuilua. Nälkäisiä ihmisiä, hoitamattomien sairauksien kanssa, pakottaisit "hymyilemään", jonkun tekotiede-lehden vinkin mukaisesti ? Voihan sitä ilkeillä monella tavalla, mutta jotain rajaa populistit teillekin. Köyhyys Suomessa on todellista. Ihmisillä on puute, ihan välttämättömistä perustarpeista, kuten ruoka, julkinenkaan terveydenhoito, reseptilääkkeet. Mihinkään matkustamiseen, saati grillijuhliin, mökkeilyyn, sukulointiin, tai muuhun, hyvien hallitusten aikaan normaaliin, ei tuon äärioikeiston veroparatiisihallituksen aikana, ole varaa.

Ei Rukousaamiaisia kiitos

Vierailija kirjoitti:
Voisiko ajan käyttää deittailemalla miehiä lenkillä, rannalla tai muissa aktiviteeteissa esimerkiksi Tinderin kautta tai muiden nettideittipalstojen? 🙂 Lisäksi ainakin Helsingin alueella on oma fb sivusto nimellä: Helsinki yksinäiset aikuiset. Siihen ryhmään liittymällä löytää helposti uusia kavereita eri aktiviteetteihin , lenkille ja harrastuksiin. Ryhmiä saattaa olla luotuna muihinkin kaupunkeihin, kannattaa tarkastaa! Hauskaa lomaa 😊

Pride-ihmisiä kohta enemmistö suomalaisista, miksi heidän pitäisi "deittailla miehiä" ? Elätkö jossain heteronormatiivisessa maailmassa ja tuputat sitä toisillekin. Ei kiitos.

Sivistäkää itseänne älkää kius...

Jokuvaan kirjoitti:
Kannattaa spotata halpoja lentoja/lippuja vähemmän suosittuihin kohteisiin.

Köyhät eivät voi lennellä minnekään, ei ole rahaa edes passiin. Pitäisi sinunkin tuo jo älytä, vai tahallaanko täällä kiusataan köyhiä ?

Vierailija

Itse mietin, että  eikö loman tarkoitus ole levätä ja kerätä voimia? Miksi sitä varten täytyisi lähteä kotoa johonkin muualle tai matkustella? Luonto tarjoaa elämyksiä ihan ilmaiseksi, luontoliikunta samoin, mielekkäät harrastukset...mielikuvitusta voi käyttää omaksi avukseen.

realisti

Kirjoittelusta huomaa hyvin kuinka ei pelkästään hallituksen vaan myös monen kanssaihmisen käsitys köyhyydestä on hyvin kaukainen todellisuuteen nähden. Se on tosiaan niin, että kun oikeasti ei ole yhtään euroa ylimääräistä vaan päinvastoin, niin eitä osteta passia, hyvä kun on rahaa ruokaan.

PetraM.

Facebookissa on useampia ryhmiä kaveritapaamisia ja verkostoitumista ajatellen, suosittelen! Lisäksi seurakunnilla on erilaisia tapahtumia, joissa voisi olla kivoja kohtaamisia odotettavissa. Ongelma on varmasti aika monille yhteinen, ja rahasta on Suomessa perinteisesti vaikea puhua läheistenkin ystävien kesken. Oletuksia on paljon, ja kuitenkin monilla ongelmat ovat yllättävän samanlaisia. Toivon kaikesta huolimatta hyvää kesää ja uusia, virkistäviä kohtaamisia. 

Kesän ihanuus ja kurjuus

Oma tilanteeni täysin samanlainen. Enää en selittele, enkä oleta ystävien ymmärtävän kesäni "kurjuutta". Onneksi meillä on ihana luonto, joka tarjoaa mielihyvää ja joskus aurinkoa. Kaupungissa on myös ihan kivoja tapahtumia.  Varmasti nauttisen kesästä enemmän, jos taloudellinen tilanteeni olisi parempi. 

Jokuvaan

Sivistäkää itseänne älkää kiusatko köyhiä kirjoitti:
Jokuvaan kirjoitti:
Kannattaa spotata halpoja lentoja/lippuja vähemmän suosittuihin kohteisiin.

Köyhät eivät voi lennellä minnekään, ei ole rahaa edes passiin. Pitäisi sinunkin tuo jo älytä, vai tahallaanko täällä kiusataan köyhiä ?

Alle 1000 € kuussa tienaavat lasketaan köyhiksi.

Vierailija

Voi kyllä olla fiksuakin, että ei valita ystävilleen liikaa yksinäisyydestä kesällä. Jos jotkut ovat koko kesän reissussa ja mökillä, he tuskin peruisivat näitä menoja vaikka tietäisivätkin jonkun kaverinsa olevan yksiväinen. Sen sijaan ainaisen valittajan kanssa ei monikaan halua viettää aikaa. Eli ap voi olla tehnyt hyvän valinnan kun ei ole kuormittanut ystäviään liikaa murheillaan.

Tässä on ollutkin jo hyviä vinkkejä keskustelussa - itse on tosiaan oltava aktiivinen ja löydettävä omannäköistä tekemistä, jossa tapaa myös ihmisiä. Vapaaehtoistyö, FB-ryhmät, lautapelikerhot tai mikä itseä vain kiinnostaisi. Etenkin moni yhdistys on hätää kärsimässä kun on resurssipula - eikä se pula ole rahasta, vaan ihmisistä, tekijöistä ja heidän ajastaan. Eli ei muuta kun etsimään jotain harrastustoimintaa, mihin tekisi mieli lähteä mukaan.

Vierailija

Missä yhdistyksessä on pulaa ihmisistä vaan ei rahasta? Voisin heti liittyä. Voisin myös järjestää muille ohjelmaa jos itse pääsisin siten edullisesti tai jopa ilmaiseksi mukaan. Esim. Retkiä, kesäteatteria jne.

Määritelmä köyhä, jolla alle 1000€:n tulot? Silloinhan saa kaikenlaisia tukia: asumistukea jne.
Olen vertaillut tällaisen ns.köyhän kanssa tuloja ja hänen käytettävissä olevat tulot tukineen ovat suuremmat kuin minun, joka saa pientä työeläkettä, mutta kuitenkin niin suurta eläkettä, että ei saa yhteiskunnan tukia! Ei ole reilua.

Juhannus meni ja ”rikkaat” mökkiläiset soittelivat juhannuksen vietoistaan. Minä kerroin olevani yksin ja ohjelmana, että ehkä menen kaupungin järjestämää kokkoa katsomaan. Heillä olisi ollut tilaa mökillä, mutta ei kutsuttu! No, olisiko pitänyt kutsua? Ehkä ei, mutta saisi jättää soittamisen, jonka koen leuhkimisena.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat