”Moni pelkää, ettei ole tarpeeksi kiinnostava ihminen” – asiantuntija neuvoo, mitä nykyajan lietsomalle pelolle voi tehdä

Saako somen seurailu sinut iloiseksi vai ahdistumaan? Omaa oloaan kannattaa kuunnella herkästi.

On inhimillistä haluta olla tykätty, mutta sen tavoittelu voi myös ahdistaa. Tänä päivänä suurin pelko ja loukkaus saattaa olla se, että joku pitää sinua epäkiinnostavana.  Miten tämän paineen kanssa olisi viisasta elää?Lue koko juttu

Kommentit (3)

Vierailija

Ai tämä olikin somesta juttu, luin kyllä mutta jotenkin otsikosta odotin jotain ihan muuta ja vähän kiinnostavampaa. Minua ei ainakaan haittaa, jos ihmiset saavat somessa suosiota kuvilleen. En itse ole aktiivinen someen postailija, mutta seuraan muiden touhuja. En kyllä pidä siitä kenenkään kiinnostavuuden mittarina, paljonko yleensä saa tykkäyksiä.

Olisi ollut kiinnostavaa lukea, kuinka sinusta voi tulla kiinnostava keskustelukumppani tai hyvä jutunkertoja.

63v ja onnellinen

Jotenkin vaan tulee se olo että herätkää ihmiset! Ei ole pakko olla somessa. Ei ole pakko olla esim Facebookissa ja saada koko ajan toisten päivityksiä vaikka ei itse sinne mitään lähettäisikään. Minä kieltäydyn näistä uutisista. Minä pidän spostiyhteyttä henkiöiden kanssa joilla on jotain ihan oikeaa asiaa eikä heidän kanssaan jotka keräävät pisteitä somessa. Ei voisi vähempää kiinnostaa miten monta tykkäystä joku on jostain saanut. Tällaiset henkilöt joiden täytyy olla esillä ja näkyä ovat itse asiassa aika epävarmoja, tai sitten narsistiseen suuntaan taipuvia... katsokaa minua ja mitä minä olen tehnyt. Minulla on monia ystäviä mutta en ole kenenkään kanssa Facebookissa enkä muutenkaan jatkuvasti jossain somettamassa, ottamassa kontaktia ihmisiin. Meidän pitää osata olla myös yksin ja olla välittämättä koko ajan siitä mitä muut tekevät. Mihin tämä maailma oikein on menossa!!?

Vierailija

Täsmälleen samaa mieltä edellisen kanssa. Minusta on surkuhupaisaa kuinka ihmisistä on tullut somen orjia eivätkä he edes huomaa sitä. Senhän pitäisi vain helpottaa ihmisten yhteydenpitoa, mutta siitä on osalle porukkaa tullut orjuuttaja, jota he sokeasti näpläävät joka hetki ikään kuin jotain todella tärkeää tapahtuisi  joka sekunti ja se pitää tietää välittömästi.

Samoin omien "tärkeiden" juttujen ja kuvien jatkuva postaaminen on jotensakin säälittävää. Oma napa on koko ajan mielessä ja se miltä kaikki näyttää. Facebook ja muut samankaltaiset firmat tienaavat miljardeja kun suurin osa porukasta  ei osaa ajatella muuta kuin minä, minä, minä  ja minun tärkeät asiani.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat