Persoonallisuustutkija: ”Kiltteys on pelkästään hyvä piirre, joka tekee elämästä monella tavalla parempaa”

Kiltit voivat paremmin, tutkitusti.

Kiltteys saa voimaan paremmin, ja siksi se kannattaa, asiantuntija kertoo.Lue koko juttu

Kommentit (7)

Vierailija

Kieltämättä sanana kiltti on vähän menettänyt merkitystään. Koira voi olla kiltti, mutta ihmisestä kiltti on yhtä kuin liian kiltti. Nuo artikkelissa mainitut asiatkin yhdistyisivät minulla sanoihin mukava, ystävällinen, sosiaalisesti taitava... ei niinkään kiltti. Niin ne sanat värittyvät kun lukee artikkeleita.

Vierailija

Minustakin nuo listatut asiat kuvaavat enemmänkin mukavaa tms ihmistä kuin nimenomaan kilttiä. Kiltteys liittyy minun mielestäni enemmän auttavaisuuteen, hyvätahtoisuuteen. Ja on paras ominaisuus mitä ihmisessä voi olla.

Vahvasti kiltti terveesti itsekäs

Sama ihminen, voi olla sekä kiltti, että vahva puolensapitäjä. Suomalaisessa nyky-ilmapiirissä, kovuus ja ilkeys, tulkitaan vahvuudeksi, mitä se ei ole. Kiltti saa enemmän irti elämästä, tutustuu mukaviin ihmisiin ja pärjää esim. terveemmissä kulttuureissä matkustaessaan, paljon paremmin, kuin jatkuvissa hyökkäysasemissa oleva juntti, joka kulkee "minulle ei ryppyillä" - tarra otsassaan. 

Vierailija

Kokemuksesta osaan kertoa, että kiltteyttä käytetään myös hyväksi. Toki, mikäli on persoonaltaan kiltti, ja lisäksi vielä alistuva luonteenpiirre, niin tätä yhtälöä omaava kärsii elämästään enemmän kuin kukaan voisi edes uskoakaan/kuvitellakaan.

Tiiamma

Minä olen kiltti, koska en halua satuttaa ketään toista ihmistä. Yritän nähdä niin sanotusti pinnan alle. Olen empaattinen ja kohtelias. En kuitenkaan mikään ovimatto. Asiakaspalvelussa olen huomannut, että hymy ja toisen ihmisen kuuntelu johtaa aina positiiviseen kokemukseen. Oikein hyvä artikkeli.

Vierailija

Se on hyvä piirre, jos se ei ole hyväksikäyttöä. Toisaalta toisen tehdyistä hyvistä asioista ei pidä odottaa vastapalvelua. Sumsumsummarum.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat