Lukijan kirje: Olimme hyviä ystäviä, mutta huono pariskunta – voiko ystävyyden vielä pelastaa?

Kaipaan tosi paljon sitä hyvää ystävää, jonka menetin seurustelun takia.Lue koko juttu

Kommentit (4)

samma här

Minulla on sama kokemus. Entiseen ei ollut paluuta, parisuhde-eron jälkeen tapasimme "ystävinä" vähemmän ja vähemmän ja nykyisin ei enää ollenkaan. Harmi.

Tönt

Avoliittoni hajosi, emme sopineet yhteen.Pidimme silti yhteyttä harvakseltaan, onhan meillä yhteiset lapset. Eksän nyksä piti kuitenkin huolen, että tämä loppui. Nykyisin emme ole missään tekemisissä, vaikka ensimmäinen lapsenlapsikin on syntynyt. Harmittaa, että eksä antoi nyksänsä tuhota toimivan kokonaisuuden. Johtopäätökseni on, että ihmiset ajattelevat kaavamaisesti, tyyliin:

- eron jälkeen ollaan vihoissa loppuelämä

- entinen puoliso on uhka uudelle parisuhteelle

- mies ja nainen eivät voi olla "vain" ystäviä.

Milla Magia

Olen nelikymppinen nainen ja useimmat exät ovat hyviä ystäviäni, kahta jopa voisi kutsua parhaimiksi ystävikseni. Avain tähän on ollut erojen kunnollinen käsittely, jos toinen osapuoli on tullut loukatuksi täytyy edetä hyvin hienotunteisesti ja antaa toiselle aikaa eheytyä. Mutta olla kuitenkin läsnä ja kestää myös ne negatiiviset tunteet. Exien nykyisten kanssa toimin samalla tavalla, mielelläni ystävystyn myös heidän kanssa, luottamus on kaiken perusta. Mutta osaan myös antaa tilaa, mikäli en ole toivottu heidän elämäänsä sillä hetkellä. Olen ollut exien häissäkin ja olenkin erittäin iloinen, että saan heidän kauttaan uusia ihania ihmisiä elämääni. Myös on tärkeää, että minun kumppanit hyväksyy ja ymmärtää ystävyyden. Aiheeseen vielä sen verran, että yleensä mennään sen loukatumman osapuolen mukaan. Antakaa aikaa, mutta olkaa tarvittaessa läsnä. Päättyneen suhteen juttuja voi puida vielä ystävinäkin, mutta aikuismaisesti ja analyyttisesti. Muuta en osaa sanoa, ehkä mulla on vaan käynyt hyvä tuuri!

Ystävyydellä

Me olimme pari ja meillä on jopa yhteinen lapsi. Eron jälkeen kummallakin oli välissä suhde ja nyt molemmat ovat taas "sinkkuja". Olemme nyt ystäviä ja todenneet yhdellä suulla, että meillä on parempi ysävyyssuhde kuin parisuhde, vaikka jotkut ovatkin ehdottaneet että palaisimme yhteen. Tiedä, että tämä ei ole tavallista ja se ei toimi kaikkien ex-puolisoiden kanssa.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat