”Elikkä se tekee viis euroa 50 senttiä.” ”Juurikin niin!” Muoti-ilmaisut kiristävät hermoja

Joskus ei melkein kestä pitkää juoksua!

Muoti-ilmaisut vaihtuvat alituiseen ja hiipivät monen puheeseen huomaamatta.Lue koko juttu

”Elikkä se tekee viis euroa 50 senttiä.” ”Juurikin niin!” Muoti-ilmaisut kiristävät hermoja

Sivut

Kommentit (35)

Marjo

Tässä vähän aikaa sitten oli muotia jaxuhali. Oksennus melkein tuli kun luki tai kuuli sen. Yök.

• ylös 10
  • alas 3
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Äikästä ällä

"Jossain kohtaa". Pitäisi nähdäkseni olla: "jossain kohdassa" tai "jossain vaiheessa", asiayhteydestä riippuen.

Vierailija

Nuorien aikuisten puhetapaan kuuluu myös outo kitisevä nasaaliääneen ,venyttävä tapa puhua .Joka on siis ihan opittu .Ei luonnollinen ääni.

• ylös 18
  • alas 4
Yhy

Kun välttämättä-sanasta käytetään versiota välttis.
Ei sun välttis tarvii mitään tehdä. ?‍♀️

Joku Roti!

-Palataan astialle!!

-Asiasta kukkaruukkun!!

-All sprite!!

-Jaksuhalit!!

-Mumsmums omonomom!!

-Se tunne kun......

-Hyvää itsepäisyyspäivää!! 

Pliis! Eikö nää oo jo kuultu ja nähty helkkari miljoonaan kertaan. Päivittäkää sanavarastoanne ja olkaa omaperäisempiä!

• ylös 20
  • alas 2
Vierailija

Tavallaan. Sitä hoetaan joka paikassa. Korvaan käy erityisesti jos joku sanoo 'mä oon tavallaan...' Siis kenen tavalla? Pitäisi olla minä tavallani, sinä tavallasi jne.

Vierailija

- Ommnommnomm (ja sen eri muunnokset)
- Aikamoista (noussut yhtäkkiä vähintäänkin joka toisen kielenkäyttöön)
- Pallukka/pallura (luettelomerkkeihin/ranskalaisiin viivoihin viitatessa puolivirallisessa kielenkäytössä ja asiatekstissä - lapsimainen ilmaisu)

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat